Prophet 5

Storm

A-ha!
Rev 2.. had er bijna eentje tijdje terug... deze
http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=121092

Was de eerste koper 10 minuten na plaatsing.. maar later bleek het allemaal weer niet door te gaan toch..:(

Een Rev 2 is erg zeldzaam.. zijn er 1300 van ofzo

Jammer, dat zou een mooie koop geweest zijn! Wie weet kom je er ooit nog eens tegen, maar als er maar 1300 zijn zal dat lastig worden denk ik helaas.

De Rev's 2 blijven vaak waar ze zijn hebben allemaal al een liefhebber gevonden.. die ene deal had nog wel wat werk maar was qua SSM's in orde... dat is het enige nadeel aan de Rev 2. De componenten die schaars worden.

Een vriend van me heeft er een.. speel er zo nu en dan even op. Maar niet te lang.. anders word ik gek..

Op het plaatje staat geen rev2 maar een rev1.
Let op de powerschakelaar op het panel.

Wholy Cow!!! 'n Rev 1

Herkende em nie want ik heb zelf een Rev 3.. da's echt mega zeldzaam..

Edit: 182 van op de aarde dus..
1000.1 -- Rev 1: Serial Numbers 1-182
1000.2 -- Rev 2: Serial Numbers 184-1299
1000.3.0 -- Rev 3: Serial Numbers above 1300

Laatst gewijzigd:
En hier de plaatjes vandaan gestolen.. Toch niet echt heel duur voor zo'n zeldzaam ding toch??

Maarummm et valt mij op dat de de P5 nog maar heel zelden te koop ziet!!

tuurlijk, ze staan allemaal nog in reparatie. ;) (en degenen die werken willen niet zo graag van hun eigenaar weg kan ik me inbeelden)

inderdaad, in reparatie, of de eigenaar denkt, wat zal ik m te koop zetten, wie wil zo'n ding nou?!

ff wat anders, zal vast wel al ergens besproken zijn hier op het forum of elders op het net, maar is een Prophet 08 nu een serieuze tegenhanger / opvolger van de Prophet 5?

En hier de plaatjes vandaan gestolen.. Toch niet echt heel duur voor zo'n zeldzaam ding toch??

2100 euro met de actuele exchange rate... Zou een Rev1 dan toch een minder gewild zijn omdat de volgende versie (rev2) een refinement is??? 2100 euro voor een Rev 2 of 3 is nog steeds een goeie prijs...

Gewoon in USA gaan wonen daar zijn de prijzen een stuk lager dan hier, tja groter land dus logisch.
Maar dit is behalve een mooie sound ook een erg mooi instrument om te zien, maar zoveel geld?
Nee mij gaat dat veel te ver maar dat is mijn mening.
Ik zou het wel overwegen als ik er mijn brood mee verdiende want dan maakt dat niets uit zo'n investering.

Maar ik las wel dat de Prophet08 toch niet het niveau van de 05 haalt in zijn sound die nieuwe analoogjes hebben niet die magische ondertoon in de stem die de oude wel hebben.
Er is iets met die oude dingen weet niet het materiaal waar het van en mee gemaakt is,het geluid raakt mij in ieder geval veel dieper dan de moderne analoog al vind ik die ook erg goed.
Misschien ietsje off topic maar wilde mijn gedachte met jullie delen.

P08----P5

P08----P5

Sorry, maar moet toch even reageren. Heb zowel de Prophet 5 als de Prophet 08 meerdere keren door mn vingers gehad in verschillende versies zal ik maar zeggen; hier op het SF zijn we dol op vergelijken etc, technische parallellen trekken op basis van bepaalde chips etc.
Maar echt, heb nu zelf een P08 in de verkoop dus gooi mn eigen glazen in maar dit instrument heeft geen sikkepit met de P5 te maken.
Zet ze naast elkaar en ervaar het karakter tijdens het spelen, 2 totaal verschillende apparaten. Met allebei de eigen voors en tegens!
Geldt wat mij betreft ook voor Jups 6, 8 en MKS 80's met verschillende ref's!
Wel vermakelijk, dat vergelijkend warenonderzoek!

:halleluja

Back