[Chill]Symfonie probeersel

mooie samples
de muziek zelf vind ik ook wel goed, echter wel een beetje stuurloos
de harmonie is er.... probeer nu meer op (en af) te bouwen, werk naar een climax toe, bouw er rustige stukken in... het gaat nu een beetje eindeloos door zo
maar je bent goed op weg hoor!

Origineel geplaatst door Bahamut
mooie samples
de muziek zelf vind ik ook wel goed, echter wel een beetje stuurloos
de harmonie is er.... probeer nu meer op (en af) te bouwen, werk naar een climax toe, bouw er rustige stukken in... het gaat nu een beetje eindeloos door zo
maar je bent goed op weg hoor!

Tis nog niet af, en daarom gaat het nu nog eindeloos door als je de repeat aan hebt staan. k Ben zelf heel tevreden.
Eerst de violen dan nog een keer de violen met een melodie in de eerste viool en dan de hoorn solo. Daarna het koor stuk wat omgezet wordt naar hout(klarinetten fagotten etc.) Dan komt de hoorn solo nog een keer, wel met een variatie van de eerste keer. Daarna moeten de violen zachter want anders wordt het een brei. Verder ben ik nog niet met dit stuk...

KICKUH!!!!
Waar heb je die smaples vanaf gehaald?!?!?! Of heb je deze gemaakt met zo'n hardware classical plug-in van roland?
Zoiets wil ik nou ook al tijden maken ;{

Tell me tell me tell me!!! :eureka:

Waarschijnlijk dus met de Orchestra CD van reason gemaakt; Maar iig erg sfeervol! mooi!

Origineel geplaatst door dextron
Waarschijnlijk dus met de Orchestra CD van reason gemaakt; Maar iig erg sfeervol! mooi!

Klopt. Wel voor elk instrument een NN-XT gebruikt. En veel galm

Goeie geluiden inderdaad! Kan komen door de galm. Samenklanken van verschillende instrumenten zou ik niet tegelijk laten verspringen, meer om de beurt.

De melodie is m.i. wat stuurloos, komt wel wat "somewhere over the rainbow" over, Amerikaans. Het riedelt alsof we naar de beklimming van een berg zitten te kijken, meer Alpenzicht dan een spannende film (hoeft ook niet hoor).

De percussionist heeft lekker zachte roffels... maar is geen aanloop naar een mini-climax. Komt wat gek over.

Verder wel goed gedaan, ik weet niet wat je opzet was, maar dit is wel filmmuziek! Is een compliment in mijn ogen/oren.

Origineel geplaatst door wesko
Goeie geluiden inderdaad! Kan komen door de galm. Samenklanken van verschillende instrumenten zou ik niet tegelijk laten verspringen, meer om de beurt.

De melodie is m.i. wat stuurloos, komt wel wat "somewhere over the rainbow" over, Amerikaans. Het riedelt alsof we naar de beklimming van een berg zitten te kijken, meer Alpenzicht dan een spannende film (hoeft ook niet hoor).

De percussionist heeft lekker zachte roffels... maar is geen aanloop naar een mini-climax. Komt wat gek over.

Verder wel goed gedaan, ik weet niet wat je opzet was, maar dit is wel filmmuziek! Is een compliment in mijn ogen/oren.

Melodie zal zo blijven. Lang uitgerekt. Hoeft niet echt een richting te hebben. Ga wel meer varieren met de klanken en niet zoals je zegt allemaal tegelijk uit/aan.
percussie moet ik nog naar kijken want nu is het nog geknipt en geplakt met een pattern mee, dus telkens op dezelfde plek.
Ja, het is wel filmmuziek maar k heb er letterlijk en figuurlijk geen beeld bij. Tis nog alleen mzuiek, wat ook goed is natuurlijk

Nou als je het leuk vindt om filmmuziek te maken... dit is ZEKER geen slecht begin! Ik heb er superveel beelden bij, dat heb ik normaal alleen bij echt filmmuziek. Je zou het nog veel sterker kunnen maken als je echt een (serie) opbouw(tjes) maakt naar miniclimaxjes, alsof er scenes langsrollen. Maar dat moet je wel leuk vinden natuurlijk.

Ja dan wordt het Matthijs Koops-Symfonie Nr 1 Opus nogwat :D:D

Back