Dozart - Groovy vibes

De didgeridoo, de fluit en vooral het lijntje dat op 05:00 begint is erg lekker. De rest heeft teveel een ADHD-gehalte voor mij.

De didgeridoo, de fluit en vooral het lijntje dat op 05:00 begint is erg lekker. De rest heeft teveel een ADHD-gehalte voor mij.

Dat adhd gehalte, doel je denk ik vooral mee op de climax tegen het einde? Misschien ff kijken of ik dat nog iets rustiger/relaxter kan krijgen...

Dat adhd gehalte, doel je denk ik vooral mee op de climax tegen het einde?
Een onprettig ADHD-gehalte op meerdere tijdstippen in de track. Jouw tracks hebben namelijk vaak een prettig, bruisend ADHD-gehalte.

Een onprettig ADHD-gehalte op meerdere tijdstippen in de track. Jouw tracks hebben namelijk vaak een prettig, bruisend ADHD-gehalte.

Past wel bij m'n ad(h)d dan :P

Maar ik ga er ff naar kijken. Eén ding weet ik alvast. Dat 303 melodietje in de climax moet daar denk ik toch niet.

Zooo.... (je kunt hier blijkbaar je letters leuke kleurtjes geven, DUS DAN DOEN WE DAT OOK! :D

Weer ff ernstig en deadly serious!

Ik heb een update gedaan. Aan de slag gegaan met de (intentie van) dé-ahdh-erigheid (bekt best lekker, dit woord) hierboven beschreven, die ik bij kritische terugblik tijdens mijn avondwandeling bij het meer en een prachtige zomeravond door mijn sennheisertje liet gaan en idd moest erkennen dat sommige stukken nogal contrasteren met de rustige(re) vibe van daarvoor.

Hopelijk is dat nu opgelost of iig beter. Let me know...

Wat ik gedaan heb: de stukken @ 3:05, 5:15 en 7:11 onder handen genomen. En @ 7:38. Dat acid lijntje anders gemaakt. Nu meer in dienst van het geheel ipv dat het z'n eigen show opvoert, zoals voorheen denk ik te veel het geval was. (?)

De sounds ook wat verandert qua ADSR gebeuren trouwens. Benieuwd wat je er nu van vindt, Peter. Gewoon eerlijk en ongezouten hé! ;)

Laatst gewijzigd:
Ik vind het een toffe track, ik heb speciaal de headphone maar effe opgezet want Dozart tracks dat zijn vaak van die muzikale fruitmanden full of surprises en in deze gebeurt ook weer het nodige.
Nog een paar vraagjes over de receptuur van het gerecht; ergens nog in het begin en aan het einde hoor ik een soort vogel oid (vanaf 0.50) is dat een sample die je gebruikt?
En de bell en glassy sounds die ik hoor heb je die met Collision gemaakt en hoe want in het begin gaat het rustig en dan speel je het makkelijk in maar later gaat het in de bekende sneltreinvaart en dan wordt het anders, teken je dat op de pianoroll of zo?

Ik vind het een toffe track, ik heb speciaal de headphone maar effe opgezet want Dozart tracks dat zijn vaak van die muzikale fruitmanden full of surprises en in deze gebeurt ook weer het nodige.
Nog een paar vraagjes over de receptuur van het gerecht; ergens nog in het begin en aan het einde hoor ik een soort vogel oid (vanaf 0.50) is dat een sample die je gebruikt?
En de bell en glassy sounds die ik hoor heb je die met Collision gemaakt en hoe want in het begin gaat het rustig en dan speel je het makkelijk in maar later gaat het in de bekende sneltreinvaart en dan wordt het anders, teken je dat op de pianoroll of zo?

Thanks a lot! Altijd leuk om te lezen.

Ja dat op 0.50 is gewoon een sample van een vogel. Zocht ooit eens zo'n 'kukaboorah' didgeridoo sound, en toen vond ik ook die sample. Kwam nu wel goed van pas. ;)

Die bell en glassy sounds, waar in de track ergens?

Maar in deze track zijn de meeste sounds gewoon heel simpel met Operator gemaakt. Ik weet niet waarom, maar met Operator heb ik altijd zo in een paar seconden wat gekut met de knopjes een grappig funky geluidje te pakken. Ideaal daarvoor imo.
Dat geluid wat jij bedoelt (denk ik) is ook met Operator gemaakt iig.

Die bell en glassy sounds, waar in de track ergens?
Aan het begin hoor je ze al, een soort modal synthese.
En nog maar even de vraag; speel je alles in als de track op zo'n sneltreinvaart gaat of teken je ook in op de pianoroll?
Of je kan eventjes Ableton op half bpm zetten natuurlijk, da's ook handig natuurlijk.

En nog maar even de vraag; speel je alles in als de track op zo'n sneltreinvaart gaat of teken je ook in op de pianoroll?
Of je kan eventjes Ableton op half bpm zetten natuurlijk, da's ook handig natuurlijk.
Oh die bedoel je? Dat is een kalimba :D Uit Omnisphere...
Ik had het eigenlijk zelf kunnen doen en opnemen, want ik heb een klein kalimba'tje haha

Nee, ik teken het ook vaak in...
Soms speel ik ook wel iets in. Maar ik kan helaas niet zo goed de juiste tonen vinden die ik m'n hoofd heb. Al meerdere pogingen ondernemen het te leren. Maar ik en een instrument leren spelen is niet zo'n gelukkige combinatie tot nu toe.
Wel speel ik soms intuïtief en leeg ik iig zo het ritme vast, en dan later ff de tonen wijzigen...

Oké.... en hoe moet ik dat interpreteren?
Weet ik niet.
Het is wat in mij opkwam tijdens luisteren
Het is allemaal een beetje chaotisch maar daar is opzich niets mis mee.
Er was een zombie shooter spelletje op de ps3 (Dead Nation) waar ook een stukje op de kermis was en daar hoorde je ook zo'n soort muziekje

Weet ik niet.
Het is wat in mij opkwam tijdens luisteren
Het is allemaal een beetje chaotisch maar daar is opzich niets mis mee.
Er was een zombie shooter spelletje op de ps3 (Dead Nation) waar ook een stukje op de kermis was en daar hoorde je ook zo'n soort muziekje
Haha oke. Soms roept muziek rare beelden in je hoofd op hè? Ook wel weer leuk

Sjongejonge zeg, heb ik de hele dag een percussieloop op mute gehad, zonder het door te hebben gehad! Dus die versie hebben de laatst gereageerden hier gehoord. Een best wel belangrijke loop voor de vibe en opzwependheid. En jullie zeggen ook niks hè!! :P :D
Najah, weer aangezet.

+ wat bugs eruit gehaald die ik zelf waarschijnlijk alleen gehoord heb. En nog wat orderlijke dingetjes. Nevermind.

Het einde vind ik qua gevoel nu eigenlijk wat abrupt of zo. Maar als ik dat wil eindigen met wat ik in m'n hoofd heb gaat de track echt richting de 10 minuten, en hij is al aardig lang. Schijt aan hebben of is die outro zoals die nu is wel prima? Morgen nog eens ff kiek'n.

Begint heel rustig en kalm, als een stilte voor de storm… Kick komt er lekker in. Je laag is dit kick er goed, en de kick (het hoog) snijd er doorheen. Wellicht net een tandje te veel in de hoge tik. Fijne elementen, en super schoon je mix. Sommige geluiden staan wellicht iets te hard, als een 2 of 3 db. Maar dat kan ook aan mij liggen. Dat oplopende geluide rond 3.03 zou ik langer door laten gaan om meer spanning op te bouwen. Het geluid wat er dan in komt heeft mooie elementen, als hoe je er mee speelt, maar is zelf niet zo heel mooi. Je break begint super en brengt me naar India. Mooi hoe je zo de spanning hier opbouwt. De kick even weg, en dan weer terug. Ik zou hier die India geluiden (in ben nu rond de 5:00) er ook weer in terug laten komen. Het geluiden wat er rond 5:18 in komt vind ik niet zo mooi. Denk dat ik liever weer terug zou komen in India. Ze komen later wel weer terug, en dat is fijn. Op het einde heb ik het idee dat je er nog te veel in wil laten gebeuren met nog meer nieuwe geluiden er in te brengen. Wellicht dat dit te veel word? Het staartje (wat iets langer had mogen zijn) is ook weer mooi, en zo komt het bij mij over alsof ik op avontuur werd mee genomen met jouw track.

Ik merk dat je een mooie stap vooruit hebt gemaakt in je mix kwaliteit!

Thanks voor je uitgebreide review man! Dat waardeer ik.
Zal straks nog eens ff nalopen wat je benoemt, en checken. Fijn te lezen dat het mooi clean klinkt en het je meeneemt als een muzikale reis!
Dat einde is trouwens nog wel iets dat ik iedere keer als ik het terugluister nog een tikkeltje onbevredigend is qua gevoel. Maar dat komt vast wel in orde, uiteindelijk.

Ik heb weer ff een update gedaan. Denk dat ie nu wel aardig af is voor m'n gevoel. Het ' staartje' aan het het eind dus toch wat verlengt waardoor die nu wel dik de 9 minuten aantikt, maar goed. Dat mag bij (psy)trance :) :P
Dat oplopende geluide rond 3.03 zou ik langer door laten gaan om meer spanning op te bouwen.

Dit vond ik wel een hele goeie trouwens! Wat mee gedaan ook.

Met de rest overigens ook! Goeie punten die je noemde.

Back