Emax 2 Pitchbend/ Modulatie Wheel

Analogman

Gedeactiveerd account
Ik heb mijn hele emax 2 schoon gemaakt, wat knoppen klaar gemaakt die het niet deden, etc.
Nu heb ik een probleem, alles doet het , behalve de pitch bend en modulaite wheel, de preset blijft maar aan het moduleren, de modulatie wheel en de pitch wheel zelf doen het niet.
Wat kan dit zijn?

idd, gewoon openmaken en kijken

alles is er uit geweest, alles schoongemaakt.
Hij doet het nog wel, als ik hem via een midi controller trigger , dan kan ik hem gewoon bespelen (wel met die rare modulatie van pitch weel), maar via het gewone toetsenbord lijkt het net alsof hij geen contact maakt (het klavier doet het niet, wel via midi controller dus)

even wat foto's.
Wat kan het zijn dat het klavier het niet doet?

Attachments

• 23012008220.jpg
    23012008220.jpg
    60 KB · Bekeken: 64
  • 23012008221.jpg
    23012008221.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 68
  • 23012008223.jpg
    23012008223.jpg
    79,7 KB · Bekeken: 65
  • 23012008224.jpg
    23012008224.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 65
Hij doet het nog wel, als ik hem via een midi controller trigger , dan kan ik hem gewoon bespelen (wel met die rare modulatie van pitch weel), maar via het gewone toetsenbord lijkt het net alsof hij geen contact maakt (het klavier doet het niet, wel via midi controller dus)
dan bespeel je hem toch via MIDI? zo doet ieder zelfrespecterend synthmuzikant met een aanzienlijke hoeveelheid synths dat... (in de 80's ook al)

masterkeys --> sequencer --> synths

dan bespeel je hem toch via MIDI? zo doet ieder zelfrespecterend synthmuzikant met een aanzienlijke hoeveelheid synths dat... (in de 80's ook al)

masterkeys --> sequencer --> synths

ga dat ding ook meenemen voor mn opleiding, gaat hij met me mee in een flightcase in de bus

Nee, ik heb alles echt alles uit elkaar gehaald, elke printplaat. overal het stof weg gehaald, alles doet het in principe nog wel. Alleen ik krijg de toetsen niet meer aan de praat, lijkt net of hij geen signaal krijgt. En de Modulatie wiel blijft op een hoge waarde en als ik die wiel van pitch of modulatie beweeg gebeurt er niets. dus denk dat ik iets over het hoofd zie ,maar weet niet wat. Die toetsen zijn even prioriteit voor me hehe :P

heh, snap het echt niet, had een foto gemaakt van hoe de connector (soort ide achtige kabel weet niet ...) er op zat, helemaal precies zo terug gedaan, en heb ook al andere positie geprobeerd , maar dan werkt het helemaal niet , dan werken de druk knoppen niet.

Back