Mooi stukje zweverige muziek met de A6. Zeker rond 00:50. Ik hou wel van die lichtjes ontstemde A6-klank. Stukje met de P08 is ook niet mis, maar het leeft wat minder en is wat te schel voor mij.
't Is wel een beetje naar de kracht van de A6 gespeeld en tegen die van de P08 - twinkly, softe dingen is niet echt wat hij het beste doet. Ik vind de P08 wat een 80s synth (klinkt sterk als een een Matrix 6 met wat snellere envelopes) en is bv meer geschikt voor new-wavy dingen.
Nu ja sonisch is een A6 zeker en vast beter dan een P08. Een P08 is wel wat praktischer (en betrouwbaarder ?) voor live gebruik; ik zie prophets wel eens op optredens zie (als overlaatst Mirrors met moog LP en juno, en bv Bat for Lashes ) en een A6 heb ik nog niet live gespot.
Ik moet duidelijk naar rijkere groepen gaan ! Klinkt ook best goed daar. En nu ja de meest courante synth die ik optredens zie is de microkorg ... Joris
Dank je voor het posten van deze link. Erg vet!
En inderdaad, veel Andromeda. Hij komt ook mooi groot in beeld.
Ik heb beide gehad en ik denk dat de meesten de spijker op zijn kop slaan. De P'08 is wat toegankelijker maar klinkt minder bruut dan de A6. De Andy is waanzinnig veelzijdig en soundtechnisch waarschijnlijk de betere van de twee. Maar je moet hem wel snappen om hem naar vermogen te kunnen gebruiken. Ik kon dat niet, dus ik heb hem weer weggedaan. Maar zoals een medeforumlid mij terecht ooit zei: De Andy is een bak waarover je continu twijfelt. Heb je hem staan, dan heb je het idee dat het niet helemaal je bak is. Te moeilijk of te lastig in het onderhoud. Heb je hem niet (meer), dan wil je hem graag (terug)hebben.
Als ik het geld zou hebben, zou ik de Prophet kiezen. Makkelijker te programmeren, misschien wat minder mogelijkheden maar ik ben zelf geen type om 4 uur te knoppen draaien om een goed geluid te vinden. Ben je dat wel, moet je de A6 nemen!
En inderdaad is de P08 wat makkelijker te programmeren.. en eigenlijk vind ik de P08 ook erg goed klinken. Ze hebben beide hun plussen en minnen. Overigens is de Andy nou ook weer zo moeilijk te programmeren hoor.. De meeste sounds heb je zo voor elkaar. Het helpt wel als je een paar basic presets hebt die je als uitgangspunt kan gebruiken.. dat scheelt al een hoop tijd.
Ik heb ze ook allebei omdat een analoge polyfone bak te weinig was en heb gemerkt dat de Prophet in unison mode vetter klinkt dan de A-6 . Verder heeft hij een lfo meer en zijn de lfo's sneller. De sequencer is een stuk intuïtiever. Daarnaast ontstemt hij niet. Voor het overige vind ik de A-6 superieur. Maar dat mag ook wel omdat de aanvankelijke prijs van de A-6 een stuk hoger was. Smith heeft bij mij een slechte beurt gemaakt met zijn encoders. In mijn A-6 zweeft een los onderdeeltje, maar dat heeft in 9 jaar niet tot problemen geleid.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.