Meerdere pc's aan elkaar linken?

Niet dat het direct te vergelijken is maar ik heb een quadcore van 5 jaar oud. Heb hem nog nooit aan zijn limiet gekregen.

Je moet pas echt gaan kijken naar wat nieuwers als je problemen begint te ondervinden, denk ik dan.

Helemaal mee eens.

FX teleport is een goeie tool. Maar volgens mij zit daar geen support meer op.
Vienna Ensemble Pro vind ik een nog mooiere variant.

Ik gebruik ze zelf beide en een KVM switch voor het bedienen van de pc's.

Wooow wat een bedrijvigheid, thnx daarvoor peepz....genoeg materiaal om over na te denken......die Vienna ziet er vet uit.

Dat KVM Switch wist ik niet mooie hardware oplossing :D

@ Rikus.....hecht veel waarde aan mobiel zijn, vandaar een nieuwe flaptop en desktop. Wrom neig je naar een IMac ?

Voor de tijd dat je nog enkel ableton gebruikt, hou er rekening mee dat de midi slave clock van ableton niet echt stabiel is.. ableton als master gebruiken met andere slaves geen probleem, maar zogauw je een ableton erbij hangt als slave dan wordt het heel instabiel. Er is momenteel wel een update in beta die dit probleem zou moeten aanpakken, echter nog niet getest (https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1394888&postcount=16)

@ Rikus.....hecht veel waarde aan mobiel zijn, vandaar een nieuwe flaptop en desktop. Wrom neig je naar een IMac ?

Twee computers waarvan eentje een laptop kan ik begrijpen als je ook mobiel wilt zijn. Maar zoals ik al aangaf, denk ik dat als ik een nieuwe desktop zou kopen een Mac Pro voor mij overkill wordt qua capaciteit en ik bijvoorbeeld de CPU power daarvan nooit volledig zal benutten. Met computers die sowieso toch altijd minder waard worden vind ik dat dan weer zonde van m'n geld hoe mooi ik zo'n Mac Pro ook vind. Met een synth heb ik er wat minder moeite mee als ik 50% van de mogelijkheden onbenut laat :)

Back