Voor de tijd dat je nog enkel ableton gebruikt, hou er rekening mee dat de midi slave clock van ableton niet echt stabiel is.. ableton als master gebruiken met andere slaves geen probleem, maar zogauw je een ableton erbij hangt als slave dan wordt het heel instabiel. Er is momenteel wel een update in beta die dit probleem zou moeten aanpakken, echter nog niet getest (https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1394888&postcount=16)
Twee computers waarvan eentje een laptop kan ik begrijpen als je ook mobiel wilt zijn. Maar zoals ik al aangaf, denk ik dat als ik een nieuwe desktop zou kopen een Mac Pro voor mij overkill wordt qua capaciteit en ik bijvoorbeeld de CPU power daarvan nooit volledig zal benutten. Met computers die sowieso toch altijd minder waard worden vind ik dat dan weer zonde van m'n geld hoe mooi ik zo'n Mac Pro ook vind. Met een synth heb ik er wat minder moeite mee als ik 50% van de mogelijkheden onbenut laat
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.