Eerste (house) productie

Kevv1990

Stamgast
Beste SF'ers,

Ben nu een kleine 2 maanden bezig met produceren in Logic Pro. Normaliter richt ik me op de hardere stylen (voornamelijk hardstyle), maar toen dat op een dag even tegenzat, dacht ik "Laat ik eens wat anders proberen". Al vrij gauw had ik een trancy melodietje en tja.. Daar past natuurlijk geen hardstyle kick bij. Ben dus een beetje gaan kijken naar bekende artiesten in deze wereld hoe zijn hun nummers opbouwen, etc. Uiteindelijk vind ik het bijgevoegde nummer helemaal niet zo heel slecht, zeker niet als je bedenkt dat het in 2 dagen helemaal afgemaakt is en ik een echte newbie ben.

Graag zou ik jullie mening willen horen, zodat ik daar weer van kan leren. Wat gaat er goed, maar beter: Wat gaat er fout (graag wel onderbouwen)?

Alvast bedankt!

Attachments

• Kevin - TBA.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 136
zodan, dit is nog niet eens een schets, maargoed je bent pas 2 maanden bezig.

Ik hoor alleen een beat en uit het niets ineens een lead. wat mis je zelf?
Persoonlijk mis is eigenlijk alles nog. geen opbouw, geen onderssteunende partijen,fx interessante ritme partijen etc.

Ik zou nog eens goed luisteren naar die bekende tracks en deze vergelijken met je eigen track.

Voor de rest heb ik nog een tip, gewoon veel oefenen en youtube tutorials kijken etc.

Klinkt eerder als een opzet, niet als een nummer dat af is.

Opbouw is niet spannend genoeg, eigenlijk is het allemaal niet spannend genoeg eerlijk gezegd. De kick heeft teveel laag (punch), de snare hoeft niet per se op elke kick even off te gaan, maakt het op den duur vervelend om naar te luisteren.

Het nummer loopt dood wanneer je denkt dat het echte werk komt.

Dat was het ongeveer! Niet te zwaar opvatten he.

bij house zou ik iets voor iets rondere geluiden gaan.
Het moet allemaal lekker flowen, met veel subtiele sounds.

Neem een ronde kick zonder lange tail, en een dikke sub eronder van 25 tot 100HZ ofzo.

hieronder een trackie van mijzelf, kun je ff checken, heb t einde er alleen afgeknipt, want
hij was te lang :P

ik maak de kick gewoon lekker makkelijk met een sample, niet te veel gedoe.
gebruik van de riemann kolletktion kicks.

sylenth 1 met 1 sine en knallen!:mega:

Attachments

• submission.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
zodan, dit is nog niet eens een schets, maargoed je bent pas 2 maanden bezig.

Ik hoor alleen een beat en uit het niets ineens een lead. wat mis je zelf?
Persoonlijk mis is eigenlijk alles nog. geen opbouw, geen onderssteunende partijen,fx interessante ritme partijen etc.

Ik zou nog eens goed luisteren naar die bekende tracks en deze vergelijken met je eigen track.

Voor de rest heb ik nog een tip, gewoon veel oefenen en youtube tutorials kijken etc.
Wat ik zelf mis? Nu ik jullie reacties zo hoor, inderdaad een goede opbouw. Ik dacht met steeds een nootje toevoegen aan de lead, het wat op te bouwen. Bij nader inzien toch niet genoeg opbouw.

Het nummer loopt dood wanneer je denkt dat het echte werk komt.

Dat was het ongeveer! Niet te zwaar opvatten he.
Ah, je bedoelt dat stukje met die kickroll, die snare en dan een klein stukje lead? Ja.. Wellicht dat ik daar nog iets leuks mee kan gaan proberen!

Ik vind hem vet! Hij is helemaal af. Niks meer aan doen :okdan:
Hier heb ik dus helemaal niks aan (ervanuitgaande dat het sarcastisch is).

bij house zou ik iets voor iets rondere geluiden gaan.
Het moet allemaal lekker flowen, met veel subtiele sounds.

Neem een ronde kick zonder lange tail, en een dikke sub eronder van 25 tot 100HZ ofzo.

hieronder een trackie van mijzelf, kun je ff checken, heb t einde er alleen afgeknipt, want
hij was te lang :P

ik maak de kick gewoon lekker makkelijk met een sample, niet te veel gedoe.
gebruik van de riemann kolletktion kicks.

sylenth 1 met 1 sine en knallen!:mega:
Hier kan ik ook wel wat mee!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga na m`n tentamens wat doen met de feedback!

Bekijk gewoon eens wat tutprials op youtube.

Software maakt niet uit. Het gaat erom dat je elerlt hoe een nummer op te bouwen.

Ik weet dat bijvoorbeeld Airbase een youtube site heeft met interessante tutorials (is die er nog?)

Maar er zijn er vele 100den zoniet duizenden.
Pluspunt is wel dat je je blik verruimt......

Paul

makkelijkste manier om op te bouwen is in het midden beginnen

maak eerst een eight - bar loop waarin je alles stopt wat je erin wil hebben.

vervolgens bouw je dan terug naar het begin, en daarna het einde.

is makkelijker dan bij de intro beginnen, want dan raak je een beetje op een dood punt soms.

ok, ik hoor kick en snare en een leadje

waar zijn de:
- hihats
- bassline
- pads/strings
- fx
- etc...

p.s. quantizen wil soms helpen

ok, ik hoor kick en snare en een leadje

p.s. quantizen wil soms helpen

Inderdaad zitten wat ongeregeldheden in... is FL niet iets voor jouw om mee te beginnen?

Shapey: lekker trackie hoor.. hoe krijg je die kick zo.. kort.. maar toch pakkend? (edit oh staat in je eerste post)

Back