Weinig laag uit KRK's

flip

Stamgast
Ik produceer nu een tijdje met KRK V4 series 2 monitoren. Ze zijn niet erg groot, maar voor de kleine ruimte waarin ik produceer zijn ze perfect. Ik loop alleen al een tijd tegen het probleem op dat er vrijwel geen laag/sub uit de monitoren komt. Als ik deze monitoren vergelijk met de oudere en nieuwe rockit series van KRK dan zit hier een duidelijk verschil in. Uit de Rockit series komt namelijk veel meer laag. Dit maakt de rockit naar mijn mening een veel completere monitor serie. Het lijkt wel of je bij deze serie helemaal geen aparte sub nodig hebt.

Dit is toch vreemd als je bekijkt dat de V4 series 2 uit de duurdere serie komt dan de Rockit serie? Waar ligt dit aan?

Daarnaast loop ik heel lang tegen het probleem aan dat er door een van de twee monitoren continu een ruis is te horen. Het lijkt wel of dit het geluid van de pc/mac is die aan het draaien is. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik loop alleen al een tijd tegen het probleem op dat er vrijwel geen laag/sub uit de monitoren komt. Als ik deze monitoren vergelijk met de oudere en nieuwe rockit series van KRK dan zit hier een duidelijk verschil in.

Heb je ze vergeleken in dezelfde ruimte?

Mijn KRK's ruisen ook een beetje. Dat schijnt normaal te zijn. Ik heb het volume van de monitors hiervoor wat lager gezet.

Dit is toch vreemd als je bekijkt dat de V4 series 2 uit de duurdere serie komt dan de Rockit serie? Waar ligt dit aan?

marketing....nieuwe producten zijn nou eenmaal duurder......waarom zouden ze uberhaupt vernieuwd moeten worden als de oude versie ook goed is.....het is net als met afwasmiddel, nu met nieuwe geur en werkt beter dan de vorige.....niet bewezen maar je betaald wel meer.....

Mijn KRK's ruisen ook een beetje. Dat schijnt normaal te zijn.

lijkt me niet normaal dat studio monitors ruisen. Das toch super irritant als je lang aan het muziek maken bent.

marketing....nieuwe producten zijn nou eenmaal duurder......waarom zouden ze uberhaupt vernieuwd moeten worden als de oude versie ook goed is.....het is net als met afwasmiddel, nu met nieuwe geur en werkt beter dan de vorige.....niet bewezen maar je betaald wel meer.....

Ik heb de oude V series 2 vergeleken met de toenmalige rockit serie van KRK. En daaruit bleek dat de duurdere serie (de V series 2) minder laag produceerde dan de goedekopere Rockit's.
Dus weet niet echt wat je nu bedoeld met 'nieuwe producten zijn nu eenmaal duurder', hier heb ik het namelijk helemaal niet over....

Dit is toch vreemd als je bekijkt dat de V4 series 2 uit de duurdere serie komt dan de Rockit serie?

Dus weet niet echt wat je nu bedoeld met 'nieuwe producten zijn nu eenmaal duurder', hier heb ik het namelijk helemaal niet over....

Je spreekt jezelf tegen.......

lijkt me niet normaal dat studio monitors ruisen. Das toch super irritant als je lang aan het muziek maken bent.

Is ook niet normaal bij studio monitors en het is irritant. Maar het schijnt normaal te zijn bij KRK monitors, is al een draadje over op het forum.

Is ook niet normaal bij studio monitors en het is irritant. Maar het schijnt normaal te zijn bij KRK monitors, is al een draadje over op het forum.

Ruisen heb ik opgelost door ze directe voeding te geven.
Dus geen stekker blok er tussen.

Je spreekt jezelf tegen.......

Heb eigenlijk geen zin om hier te lang over door te gaan. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het vreemd vind dat een duurder product van KRK minder laag/sub geeft dan een goedkoper product van KRK

Heb eigenlijk geen zin om hier te lang over door te gaan. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het vreemd vind dat een duurder product van KRK minder laag/sub geeft dan een goedkoper product van KRK

Wat is er vreemd aan dan.....misschien klinken de oudere juist boombastisch en hebben ze dat aangepast in het nieuwe model?
Zijn de nieuwe monitors een stuk eerlijker, zomaar een gangpad wat bewandelt zal kunnen zijn.

Wat is er vreemd aan dan.....misschien klinken de oudere juist boombastisch en hebben ze dat aangepast in het nieuwe model?
Zijn de nieuwe monitors een stuk eerlijker, zomaar een gangpad wat bewandelt zal kunnen zijn.

Ik heb het niet over oude en nieuwe modellen en hier de verschillen tussen.

Zoals ik in mijn laatste post al zei: het verschil tussen een goedkoper en duurder model uit dezelfde periode.... Dus een krk v4 series 2 t.o.v. krk Rockit uit dezelfde periode...

Hoe groot is die woofer 4"? Wat verwacht je dan?

Ik vind dat je bij 4" woofers niet mag verwachten dat je de bass kunt monitoren, daar zijn ze gewoon te klein voor. Als je (sub)bass goed wilt kunnen beluisteren, moet je een subwoofer aanschaffen naast je huidge set monitors.

Zoals BRZ al meldt; Als de duurdere/nieuwere set minder bass uitstuurt, dan zal dat een beslissing zijn geweest waar KRK hopelijk over nagedacht heeft. Ze hebben het geluid van deze serie speakers eerlijker willen maken. In werkelijkheid heeft je mix dus minder bass, volgens KRK dan.

KRK v4 heeft 4" woofers, de Rokit-serie minimaal 5", dus dat scheelt al wat laag en ik heb een vermoeden dat de Rokit-serie (=budget reeks) wel een beetje het geluid kleuren..

Niet om ze af te zeiken; heb ze zelf ook :D

Back