Novation V-station wie heeft em al?

deep

Ingeburgerd
Ik zoek me rot naar een demoversie voor de download.
Omdat dat er niet lijkt te zijn zoek ik de ervaring van gebruikers om me zo een beeld te vormen over het gemak van bediening als geheel en de kwaliteit van de patches.

Vast bedankt,

Deep

is nog helemaal niet uit

Geen flauw idee... maar Computer Music Magazine (een blad waar ik overigens geen fan van ben, maar spiek toch wel eens stiekem op hun website :D ) claimt een review te hebben in hun nieuwe uitgave... Nu mag ik aannemen dat ze 'm dan ook echt getest hebben...

Link: http://www.computermusic.co.uk

Hela, bij midiamsterdam hebben ze ook de Digidesign Mbox voor een normalere prijs dan 700 euro (560 om precies te zijn) terwijl de advies prijs van digidesign $500 is!

Druid

Euhhh?! :confused:

V-Station launched
Terrific new polyphonic software synthesizer!

Nou, die zgn. release-dates van Novation moet je soms nog wel eens met flinke korreltje zout nemen... Beloftes nakomen is niet hun sterkste kant (zo zijn er op de (Super)Nova mailinglist nogal wat mensen kwaad omdat ze de ADAT uitbreiding voor de SuperNova II waarschijnlijk toch niet meer uitbrengen)... Doet me beetje denken aan RED Sound en hun belotes tov upgrades DarkStar en EleVAta... maar directeur van Red Sound is werknemer bij Novation geweest, dus verklaard een boel :eureka: ... Aan andere kant heeft Novation uiteindelijk hun belofte voor een super OS voor Nova wel waargemaakt, alleen niet op beloofde tijdstip, maar beter laat dan nooit denk ik.

Maar bedoel te zeggen, dat hun release dates niet altijd even betrouwbaar zijn...

heb je wel eens dat je onwijs moet pissen maar je moet nog een half uur in de bus zitten ofzo...?
ik wil die V-station zo graag! ik willem!
maar ja... nu zou die $-smilie wel van pas komen...

Het is maar een ordinaire soft VA bak hoor. ;)

Niets is zo lekker als ****** in de bus. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Het is maar een ordinaire soft VA bak hoor. ;)

nuut! nuut!
de v-station is mijn messias!
(i.e. de eerste softsynth die officieel beter is verklaard dan de hardware versie)

Origineel geplaatst door cyan_circle

(i.e. de eerste softsynth die officieel beter is verklaard dan de hardware versie)

Door wie? De slager van Schipluiden? :)
Ik heb in ieder geval slapeloze nachten van de KS4/5. Die klinken als het goed hetzelfde. :{

Messias?
Is dat niet een beeeeetje overdreven?

Maar goed, beter lijkt me een straffe bewering. Nou ja als die demo er komt dan kunnen we het in ieder geval eens testen. (lijkt me wel leuk om daar ook een contest van te maken ;) )

Maar ik was al wat blij dat ik met OS 1.05 had uitgevonden dat de Arp ook nootjes uitstuurt op de K-station.
Zit een beetje diep in de UI (laatste optie in Arp opties).

Want die Arp van novation is gewoon erg leuk en makkelijk.
(Ik mag dat wel midi syncable synths)

weetje, de V-station vinnik eigenlijk helemaal nie zo boeiend....de hardware versies zoals K-station en KS4/5 juist wel weer door de erg goede prijs/kwaliteit verhouding, zeker in vergelijking met alternatieven... maar wat betreft de software-versie ervan, dan is er ineens weer een heleboel concurrentie zoals Pentagon, VirSyn Tera etc.etc.

Olaf

Maar heeft iemand hem al gebruikt dan? Anders weet je nooit of ie goed is of niet. Ik hoop dat ie nog makkelijker en mooie klinkt dan pentagon I. Ga zeker die demo proberen.

het mooie van VirSyn Tera vind ik dat je elke onderdeel van de geluidsketen kan "oversturen/vervormen" dus niet alleen de filters maar ook de oscillators, de mixer etc.etc... dat geeft zoveel flexibliteit....

Back