Novation V-station wie heeft em al?

V

V

Bij Dijkman in Amsterdam (waardeloze winkel verder) ligt in ieder geval de geprijsde doos in de etalage: 225 Euro. Ik neem dat ze ook de inhoud inmiddels op voorraad hebben.

ik wil hem onderhand ook wel eens hebben deze :P

was zowiezo al gecharmeerd van de k-station , ook redelijke vette effecten erin zeg soow :P die distorsion zeg bah bah ;)

Die distortion vind ik niet zo hoor. Beetje braafjes.

Gelukkig heeft het filter ook nog een 'scream' parameter wat ook wel lekker werkt.

voorbeeldje

voorbeeldje van de V-station.
Oginele song was gemaakt op een virus (door Redje)

K heb hem inmiddels ontvangen.

Zeker de beste softsynth van dit moment, ten minste als je van de Novation sound houdt. Presets zijn nl wel een beetje belegen vindt ik.

Ook de interface is zeer goed, niet te veel op het scherm, niet te hi tech, gewoon wat je nodig hebt.

Minpuntjes, geen lo pass filter, en geen arp paterns, enkel de gebruikelijke up down random etc.
Ook het importeren van K-station en A-station patches gaat niet altijd vlekkeloos. Bijvoorbeeld willen de patchnamen nog wel eens verloren gaan.
Verder zit er gigantisch veel verschil in volume tussen de patches. Opletten dus bij het browsen! Kan je een paar speakers kosten.

Al met al vindt ik het zeker een goede eerste zet van Novation in soft.
Een goede aanvulling op Reaktor.

Mvg,

hp

Tuurlijk wel een LPF.

Maar geen HPF.

Als je dat nodig hebt gebruik je de PWM toch gewoon. Krijg je een zelfde soort resultaat mee.

Origineel geplaatst door fuse
Tuurlijk wel een LPF.

Maar geen HPF.

Als je dat nodig hebt gebruik je de PWM toch gewoon. Krijg je een zelfde soort resultaat mee.

verklaar u nader.. ;)

via EQ kenje ook al veel doen

of je zet er twee neer met omgekeerde fase en dan lpf over de een. maar dat is niet echt handig ;)

Origineel geplaatst door Waveglider
voorbeeldje

voorbeeldje van de V-station.
Oginele song was gemaakt op een virus (door Redje)

klinkt best lekker :P

Niet onaardig, dat wat ik gewend ben van Novation!

Eindelijk heb ik hem dan mogen uitproberen en ik vind het wel wat! De interface is one page dus toegankelijker dan ABsynth. De diversiteit aan geluiden is dancy maar wel leuk voor ander dingetjes. De bassen zijn niet afgeraffeld en gewoon downsampled maar goed weergegeven op een manier dat je woofer heen en weer gaat maar je toch nog wat meemaakt van dat geluid.
Kortom, zeker een aanwinst voor de VST wereld.

Deep (er)!

nog stepping in de filter cutoff als je de res hoog zet?

Hij is leuk, maar zeker niet denderend, je hebt idd een novation sound, maar toch vind ik hem niet speciaal ofzo.
Wachten op een remake van de KS series?

Origineel geplaatst door Laurens O
Hij is leuk, maar zeker niet denderend, je hebt idd een novation sound, maar toch vind ik hem niet speciaal ofzo.
Wachten op een remake van de KS series?

Wat zou dan het verschil moeten zijn????????

Nou, er zijn wel wat verschillen tussen een K-station en een KS, kijk op de site.

Back