Wanneer stop je met gear kopen/ruilen/verkopen ?

Bass

Gepokt en gemazeld
Tja vraagjuh :

Er is toch een moment dat je gewoon een goede setup hebt met spullen die je gebruikt, zodat je niet weer blijft veranderen van apparatuur?

Ik bedoel, ikzelf koop niets meer want ik heb geen ruimte meer en mn mengpaneel zit vol...EN het blijft toch allemaal geld kosten !

Je kan toch niet BLIJVEN veranderen van gear, anders kom je nooit diep in het apparaat en blijf je oppervlakkig uitproberen tot je wat anders hebt...

Is er geen moment waarop je setup 'optimaal' is??

:peukie:

Er komen constant nieuwe dingen uit en als je er van houdt is het dus echt heel erg eenvoudig om constant veel geld op te maken..

Zoiets als een Neuron is toch iets nieuws.

Re: Wanneer stop je met gear kopen/ruilen/verkopen ?

Origineel geplaatst door Bass
Tja vraagjuh :

Er is toch een moment dat je gewoon een goede setup hebt met spullen die je gebruikt, zodat je niet weer blijft veranderen van apparatuur?

Ik bedoel, ikzelf koop niets meer want ik heb geen ruimte meer en mn mengpaneel zit vol...EN het blijft toch allemaal geld kosten !

Je kan toch niet BLIJVEN veranderen van gear, anders kom je nooit diep in het apparaat en blijf je oppervlakkig uitproberen tot je wat anders hebt...

Is er geen moment waarop je setup 'optimaal' is??

:peukie:

Tussen 1985 en 2001 heb ik eigenlijk continue apparaten gekocht en ingeruild, zoveel dat ik de tel ben kwijtgeraakt. Het laatste jaar heb ik opnieuw apparatuur aangeschaft, maar dan voornamelijk om deze te behouden, omdat ik vind dat ik nu een aardige studio bij elkaar heb (waaronder een grote mixer en een harddiskrecorder). Dus vind ik nu de tijd gekomen om te zeggen: Ik stop met kopen en inruilen, want met het spul wat ik nu heb staan kan ik jaren vooruit.:halleluja

Als m'n eigen zekering is doorgebrand. :)

als ik mijn lijst bij elkaar heb dan heb ik voor mij de ideale setup denk ik... alles wat ik denk nodig te hebben. ben niet iemand die gelijk het nieuwste moet hebben dus naja zo snel word het dan ook niet aangevuld...

Tja, voor veel mensen (including me) is het kopen, verkopen en uitproberen ook een hobby cq. verslaving op zich!

Zolang ik bezig blijf zal er af en toe iets blijven veranderen.Maar ik doe het altijd zo dat ik niets hoef weg te doen waar ik later ooit spijt van heb :D Heb ook nog nooit iets weg gedaan om iets anders te kunnen kopen !

'k Heb nog een paar? dingen op m'n lijstje staan, en DAN stop ik (een weekje ;) )
Nee, ik zie wel. Ik ruil af&toe wel spul in voor ander [beter!] spul.
Maar ik stop ECHT pas als ik een HELE lieve vriendin heb, waarvan ik nix meer mag kopen.. :D

Ik heb een hele tijd het rare verschijnsel gehad dat ik een synth kocht (meestal een workstation) en deze dan een jaartje hield, geld spaarde, en dan inruilde voor een betere. Op een gegeven moment heb ik geleerd dat je gear moet accumuleren - laat je stapel groeien! Ik zit nu nog soms even te trillen als ik denk dat ik bij een Trinity of Triton was uitgekomen en dan niks meer had gedaan...

Plus, een dikkere gearstapel staat ook stoerder, niet? :D.

Wat vriendinnen betreft, nieuws over "schat, ik wil me wat nieuws aan gaan schaffen" moet je brengen als ze half aan het slapen zijn. Protest smelt weg als sneeuw voor de zon.

Ik denk dat ik na het vervangen van de mixer weer een tijdje vooruit kan.

De tijd verandert steeds, dus ook je wensen qua gear. Ik vindt dat ik nu wel een hele leuke setup bij elkaar heb, maar natuurlijk heb ook ik nog steeds wensen.
Ik ga nu wel iets verkopen als ik iets nieuws koop want mijn mengpaneel zit vol. En daar ligt dan ook meteen de grens om het beperkt te houden.

Dussuh... ik ben nog niet uitgekocht, maar het gaat nu wel langzaam (en dat is maar goed ook).

Mijn verlanglijstje is nog best groot...

Hoewel ik mijn set-up wel minimaal wil houden...

Eerst nu nog een Korg Poly800 van de week...
Dan een Mackie CFX16...

En dan is ie ff klaar... misschien nog een effectenbakkie ala DP4...

En dan doorsparen voor een Andromeda...

En als ik die heb, dan komt er eindelijk een 909 en wellicht een 808 aan...

Dan is mijn set-up klaar, voor zoals ik het nu voor ogen heb...

Maar ik zie me zelf nog wel verzamelaankopen doen...
Ala de Korg MS-20 bijvoorbeeld o.i.d.

De An1x gaat als enige nog een keer de deur uit... de rest hoop ik gewoon te blijven houden...

nieuwe gear zorgt vaak voor nieuwe inspiratie......en bovendien is het gewoon leuk om af en toe wat nieuws te kopen en uit te vinden wat je er mee kan.....

Tja ik heb ook al wat verkocht en gekocht maar toch altijd het meeste plezier gehad aan mijn MC 505 en nu de MC 909. Je voelt je uiteindelijk toch ergens het beste bij !

Origineel geplaatst door Yoozer

Plus, een dikkere gearstapel staat ook stoerder, niet? :D.

Eeeh tegenover wie dan ?? haha
Meisjes snappen het toch niet..:frons:

Origineel geplaatst door Slipperman
als ik mijn lijst bij elkaar heb dan heb ik voor mij de ideale setup denk ik... alles wat ik denk nodig te hebben. ben niet iemand die gelijk het nieuwste moet hebben dus naja zo snel word het dan ook niet aangevuld...
Ik denk dat jij pas stopt als je alles van Tony Banks hebt of niet? :)

Wanneer ik stop met gear kopen???

Als ik dood ben! =)

Het is veels te leuk je studio af en toe weer uit te breiden met nieuw spul. Alleen al de doos opmaken, en het ding plaatsen, en dan de handleiding bestuderen, en dan pielen, en klooien, en, en, en...... :)

Origineel geplaatst door shortwave

Alleen al de doos opmaken, en het ding plaatsen, en dan de handleiding bestuderen, en dan pielen, en klooien, en, en, en...... :)

Dat gevoel ken ik ! Fabuleus !

Origineel geplaatst door bambamstudio
alleen het gevoel van de handleiding bestuderen ken ik niet.................

Nee? Weet je wat helemaal goed gevoel is: handleidingen bestuderen als je met griep in bed ligt.... :D Beste leesvoer dat er is!

Back