SpaceAgent202
Sinds 2001
Okee.
Alweer een vraag,
ik heb weer wat meer geleerd over composities, arrangeren en dergelijke. (naja een beetje dan)
Ik begin zelf altijd met een 4 op de vloer beat en begin daar bovenop melodietjes te plaatsen.
DIt lukt allemaal aardig..
Dan heb je een hoofdmelodie, die je in verschillende variaties kunt bewerken,
maar wat ik nog onder het geheel mis, is passende percussie.
Ik begrijp dat je percussiepatroontjes kunt varieren net als melodielijntjes gedurende een nummer... in ieder geval:
Ik moet ergens beginnen maar weet niet waar. Laten we beginnen bij het begin.
Ik heb een sampler met een zelfgemaakt simpel drumkitje, maar ik mis een heleboel drumgeluiden, en mis tevens de juiste lay-out voor mijn keymap.
Kortom,
waar heb ik informatie over nodig.
1. de drumkit, wat voor soort geluiden moeten erin en op welke plaats (welke geluid op welke toets).
2. met wat voor sequencer (soft / hard / matrix / analoog / anders) kan ik het makkelijkste programmeren
3. is het niet gewoon jammen wat je moet doen (hiervoor moet ik op mijn toetsen spelen dus komen we terug bij de keymapping)
4. alle overige kritiek is welkom...verfijning van mn vraag komt straks wel
thanks folks!!
Alweer een vraag,
ik heb weer wat meer geleerd over composities, arrangeren en dergelijke. (naja een beetje dan)
Ik begin zelf altijd met een 4 op de vloer beat en begin daar bovenop melodietjes te plaatsen.
DIt lukt allemaal aardig..
Dan heb je een hoofdmelodie, die je in verschillende variaties kunt bewerken,
maar wat ik nog onder het geheel mis, is passende percussie.
Ik begrijp dat je percussiepatroontjes kunt varieren net als melodielijntjes gedurende een nummer... in ieder geval:
Ik moet ergens beginnen maar weet niet waar. Laten we beginnen bij het begin.
Ik heb een sampler met een zelfgemaakt simpel drumkitje, maar ik mis een heleboel drumgeluiden, en mis tevens de juiste lay-out voor mijn keymap.
Kortom,
waar heb ik informatie over nodig.
1. de drumkit, wat voor soort geluiden moeten erin en op welke plaats (welke geluid op welke toets).
2. met wat voor sequencer (soft / hard / matrix / analoog / anders) kan ik het makkelijkste programmeren
3. is het niet gewoon jammen wat je moet doen (hiervoor moet ik op mijn toetsen spelen dus komen we terug bij de keymapping)
4. alle overige kritiek is welkom...verfijning van mn vraag komt straks wel

thanks folks!!