Dynaudio BM 5A MKII

waz

Hobbyhoer
Zoals titel aan aangeeft ben van plan om bovenstaande monitoren te kopen. Gaarne jullie mening erover.

W00T ruis, no way das een dooddoener sjee minee ?

WTF hoe kan dat ? Ruis in monitoren nog nooit gehoord ?

Kan het niet geloven =(

Zijn het voor de rest goede monitoren in vergelijking met de Tannoy Reveals ?

Thnx voor je eerlijke bijdrage maat :baco:

Tannoy is budget. Deze zijn top/semi high end.

Ik heb de bm6a mk1 gehad en die gaven wat ruis, ik heb ze daarom weer snel weg gedaan. Gemaild met CS/tech support en ze bevestigden de ruis.

Cool dat je het ff meld, wist ik namelijk nie. Zit te twijfelen tussen de dynaudios en de adams

Deze Tannoys budget Jazper ?

7435d1294958649-tannoy_reveal_active.jpg

Dynaudio is best een goed merk, maar ga aub voor de BM-6A Mk2 of hoger. Als je het budget kan stretchen, ga even langs bij Helios voor een luistersessie van de PSI A17M. Dynaudio lijkt gelijk amateur kwaliteit hiermee vergeleken.
Ze hebben ook een kleinere versie, de A14M. Ik heb ze zelf niet gehoord (demo niet voorradig), maar een vriend van mij heeft ze vorige week beluisterd en was aardig onder de indruk. Ze lijken op foute goedkope speakertjes met die beugel, maar schijn bedriegt in dit geval.

Heb jaren op BM5a geproduceerd. Wat je heel duidelijk merkt is dat ze erg wollig zijn, en erg prettig in het gehoor. Ze zijn niet heel erg precies, waardoor je toch wat dingen in je mix over het hoofd gaat zien. Wat hierboven ook al staat. Kijk ook eens naar PSI. prijs kwaliteit verhouding is echt top.

Of kijk eens naar de DM6a. Die is een stuk gedefinieerder, maar wel ietsje duurder.

Budget is altijd te stretchen. Luister tijd zal ik er zeker voor nemen, overhaaste beslissingen is niet aan mij besteed, geld kan namelijk maar 1 x rollen.

Verders waar ik ook naar kijk is de service die een bepaalde fabrikant geeft. Over TC Electronics, de makers van oa Dynaudio ben ik niet te spreken.

Klopt het wat Jazper zegt over die Tannoy's ?

Oke, we hebben de dure Dynaudios, PSI, na wat research (oa op t forum), Klein en Hummel om wat specifieker te zijn, de O 110.

http://www.neumann-kh-line.com/neumann-kh/home_en.nsf/root/prof-monitoring_studio-monitors_nearfield-monitors_O110

Zijn er members die ervaring hebben met de Klein en Hummel ?

Dynaudio gaat afvallen, kut klanten service.

Lees veel goeds over de Focal CMS (40) series, of zeggen jullie dat is ook ondermaats ?

Brr ook nog winkels zien te vinden waar ik ze kan beluisteren, Feedback verkopen de psi en de klein en hummel niet :stupid

Updeet na wat meer lezen komt merk PMC ook op de lijst om te beluisteren. Ben echt benieuwd naar de PMC, PSI en Klein en Hummels.

kut klantenservice? Dit gaat gewoon via je dealer, sta jij buiten. Mocht er wat mis zijn met een van mijn bm6a's krijg ik nieuwe via feedback.

Idd, de bm6a's zijn een heel stuk beter, maar idd, iets duurder. Ze staan regelmatig 2e hands op het aanbod forum voor een relatief lage prijs.

Jazekers heb rechtstreeks contact gehad met TC. Och Feedback breek me de bek niet over, wat een sjonnys daar. Klopt igg niet wat je daar typt, zowel tc als feedback en vooral over dat nieuwe. Open maar een topic wil je met alle plezier vertellen waarom ik mijn knaken liever aan een ander merk en winkel wil spenderen.....verder ga ik mn mond erover houden anders gaat topic ergens anders over.

:bekdicht:

Laatst gewijzigd:
Dat mag jij vinden, en denken. Ieder zijn ervaring verschilt, mijne was zeer positief ook met een kapotte monitor. Deze werd direct vervangen voor een nieuw exemplaar. Maargoed, we gaan offtopic :D

Heb i geluk gehad.

Dat vinden en denken klinkt alsof het mijn mening is.

Heb weinig te vinden. Bij mij werd door TC direct verwezen naar de 1 jaar garantie hier een quote en mijn reactie daarop. Heeft dus weinig met vinden en denken te maken, maar de realiteit.

Dear Mr ..........,

I'm afraid I must reiterate that all of our electronic products are covered by a 1 year warranty from the date of purchase in accordance with EU law.

Nu mijn reactie:

"covered by a 1 year warranty, accordance with EU law" are you sure about that ? i don't know what kind of law that is but the standard EU warranty is 2 year after purchase.

See quote:
Two-year guarantee
Wherever you buy goods in the EU, you have two years to request repairs or replacement if they turn out to be faulty.Source: http://ec.europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_en.htm

Kort samengevat: kut klantenservice, ze reageren nergens meer op. Kwaliteit, (wijzen naar) 1 jaar garantie en als je gedegen repliek ontvangt niet meer reageren om probleem op te lossen, is wat mij betreft 1 grote contradictie en de grootste paradox die ik in tijden heb gezien.

Welcome in the real world :bekdicht:

OT graag.

Laatst gewijzigd:
Het ging bij mij over feedback, verder vreemd dat je TC niet wilt maar in 1e instantie toch vroeg naar een bm5a's . Mgoed, ik heb er naast dit nog nooit iets geks over gehoord op dit na dan.

Klein&Hummel is Neumann geworden. Deze zijn bij Feedback Rotterdam te beluisteren als het goed is. Tannoy heb ik niet beluisterd maar de meningen zijn erg verdeeld hierover.
PMC is ook heel goed en toch vond ik persoonlijk de PSI beter, als in rustiger en beter in balans. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik moet zeggen dat ik heel erg te spreken ben van de klantenservice van zowel Helios alsook PSI zelf. Ik had nog wat vragen dus Zwitserland zelf gemaild. De eerste keer binnen het uur antwoord terug, de tweede keer gelijk de volgende ochtend.
Sound on Sound geeft in het juli nummer een review van de PSI monitoren: http://www.soundonsound.com/sos/jul11/articles/psi-a17m-a21m.htm
Ze waren heel erg positief over de monitoren die ze getest hebben en ik ben het helemaal eens met de inhoud.
Ik heb ook de ATC SCM20ASL beluisterd en ik moet zeggen dat de PSI A21M allround echt overeind bleef tegenover een speaker die twee keer zoveel kost. De ATC waren meer ´chirurgisch´ maar missen toch power in het laag waardoor je er zeker nog een sub bij nodig hebt. Dan is de A21M meer plug en play ;)

@z999, kijk nu komt de grap.....volgens Feedback verkoper zijn de Dynaudio BM 5A MKII, beter eerlijker dan de grotere 6 versie en zijn er geen betere monitoren. Kon het niet geloven, zoals blijkt klopt dit niet.

Maar genoeg negatief geouwehoer. Ben uuuuren reviews aan het lezen en luisteren om een redelijk beeld te krijgen. Dan zie je dat een paar merken naar steeds naar boven komen oa die psi, pcm, k+h. De adams, vocals, dynaudio's en de Neuman komen ook op de luistersessies lijst, voor de komende weken.

@ AngeFragile, dank voor je input.

Laatst gewijzigd:
Hier een alvast 1 van de reviews die k aan het kijken was (lees kwijlend). Zie die lelijke NS 10 ghehe

Back