M-audio Venom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb die van mij de deur uit gedaan. Werd toch wel een beetje gek van die bugs (zag er voorlopig nog niet uit alsof ze opgelost gingen worden) en dat werken met de editor gaat de ene keer wel goed en de andere keer niet.

Soms saved hij helemaal niks als je op save drukt. Dan staat het op dat moment in het geheugen en lijkt het allemaal goed te gaan als je dan een herstart doet ben je weer alles kwijt. Erg apart. Daarbij bleef bij mij het geluid te vaak hangen.

Maar de potentie is er zeker wel om een dikke synth te worden. De synth lijkt gewoon nog niet af, er zijn nog te veel bugs naar mijn mening. Als ze nou een paar maanden extra tijd hadden geinvesteerd in extra testen en ontwikkelen en VSTi integratie kon dit een zeer interessante synth worden.

Dus mooi weggedaan voor een Waldorf Blofeld en daar ben ik tot nu zeer tevreden over!

Dus mooi weggedaan voor een Waldorf Blofeld en daar ben ik tot nu zeer tevreden over!
Pfjew, niet lullig bedoeld maar dat zegt wel wat. Want de Blofeld is op vlak van bugs nu ook niet de meest fantastische synth.

Geen idee dat het zo erg gesteld was met de Venom.

Je ziet em wel enorm veel te koop staan.
Idem dito voor de Ultranova.

Lijkt wel alsof die synths massaal gedumpt worden.

Pfjew, niet lullig bedoeld maar dat zegt wel wat. Want de Blofeld is op vlak van bugs nu ook niet de meest fantastische synth.

Geen idee dat het zo erg gesteld was met de Venom.

Je ziet em wel enorm veel te koop staan.
Idem dito voor de Ultranova.

Lijkt wel alsof die synths massaal gedumpt worden.

Dat die synths zo massaal gedumpt worden is niet zo heel raar denk ik. Het gaat om wat goedkopere synths met veel populaire presets. Mensen zijn dan eerder geneigd zoeits te kopen en dan blijkt vaak al snel dat het niets voor ze is en gaat ie weer weg.

Maar heb met mijn Blofeld inderdaad ook wel wat te maken met bugs. Maar daar weet ik vaak wat ik verkeerd doe en dat was bij de Venom totaal niet. Die bleef op willekeurige momenten hangen en het saven van patches had ik enorm veel problemen mee met de Vyzex editor. Ik moest altijd op 4 verschillende manieren minimaal 5 keer op save drukken en dan was ik nog niet zeker dat hij de patch in het geheugen geschreven had. Dus dat ik mijn Blofeld houd zegt inderdaad wel wat. De Venom is zo frustrerend dat ik de bugs van de Blofeld op de koop toe neem.

Leuke synth hoor, begrijp me niet verkeerd, maar alleen als hij goed werkt. Maar eigenlijk niets speciaals! Leuke VA, maar helaas zonder unieke extra's en veel gedoe. De sounds zijn niet spectaculair, al moet ik zeggen dat de patches van THEXCEE wel heel vet zijn.

En de effecten zijn ook zeer matig. Of tenminste de delay en de reverb dan. Die zijn ronduit slecht.

Ik heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad dat ik hem weg heb gedaan. Als hij nou geintegreerd was in je DAW dan had ik nog overwogen hem te houden.

Ik vond de filmpjes/specs ook niet echt spectacular. Veel leukere (2e hands) options te vinden voor het geld denk ik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back