leuke EQ's voor een goeie prijs!

olafmol

[EXPANSIONS]
mij maakt het allemaal niet zo uit....... ik heb niet echt veel ervaring met high-end hardware EQ's, ik vindt de pultec op de UAD wel heeeel vet klinken, maar ook wel kleurend....niet altijd even handig dus....en bv die voxengo EQ vindt ik erg handig om materiaal te analyseren ten opzichte van referentie-stuff (vaak jazzanova of osunlade) om te zien of er nog ergens iets mist in de balans....verder zal het met niet zoveel boeien..... ik gebruik net zovaak de standaard EQ's maar meestal probeer ik uberhaupt EQ helemaal te mijden...

De echte highend software EQ's hebben geen last van faseverschuivingen bij verschillende freq's. Dat kan erg handig zijn.

Wat ik zelf wel tof vind is dat sommige ook twee spectra over elkaar kunnen leggen en daar het verschil uit kunnen rekenen. Zo kan je de EQ 'jatten' van een andere track of zo. (bijv die van Steinberg)

Ik ben erg tevreden met de Timeworks Vintage eq. Het is mijn eerste equaliser (de standaard Cubase dingen niet meegerekend) dus vergelijken kan ik niet, maar hij klinkt wel gewoon errrug lekker :)
Die Eqium en Firium lijken me ook wel wat, ze krijgen in elk geval goede recensies, maar ik wacht nog maar even met aanschaffen van dit soot uitgebreide equalisers totdat ik eens een behoorlijk paar monitoren kan aanschaffen, anders hoor je toch niet wat je aan het doen bent.

Re: leuke EQ's voor een goeie prijs!

Origineel geplaatst door olafmol
http://www.elementalaudio.com/

ziet er goed uit, en schijnt ook goed te klinken....erg betaalbaar voor wat je krijgt lijkt het..... en een gratis analyse tool ook nog.... beetje tegenhanger van www.voxengo.com

Heb gisteren de hele dag EQ's liggen beluisteren.
:geslaagd:

:eureka: CurveEQ heeft het vet gewonnen.
Geprobeert heb ik (Dynaudio BM15 monitors) met eigen opnames:
- Sonic TimeWorks EQ (8param.)
- elementalaudio (Eqium)
- SoundForge eq / Wavelab eq

Moest wel even de help lezen voordat ik hem onder de knie had.