leuke EQ's voor een goeie prijs!

olafmol

[EXPANSIONS]
mij maakt het allemaal niet zo uit....... ik heb niet echt veel ervaring met high-end hardware EQ's, ik vindt de pultec op de UAD wel heeeel vet klinken, maar ook wel kleurend....niet altijd even handig dus....en bv die voxengo EQ vindt ik erg handig om materiaal te analyseren ten opzichte van referentie-stuff (vaak jazzanova of osunlade) om te zien of er nog ergens iets mist in de balans....verder zal het met niet zoveel boeien..... ik gebruik net zovaak de standaard EQ's maar meestal probeer ik uberhaupt EQ helemaal te mijden...

De echte highend software EQ's hebben geen last van faseverschuivingen bij verschillende freq's. Dat kan erg handig zijn.

Wat ik zelf wel tof vind is dat sommige ook twee spectra over elkaar kunnen leggen en daar het verschil uit kunnen rekenen. Zo kan je de EQ 'jatten' van een andere track of zo. (bijv die van Steinberg)

Ik ben erg tevreden met de Timeworks Vintage eq. Het is mijn eerste equaliser (de standaard Cubase dingen niet meegerekend) dus vergelijken kan ik niet, maar hij klinkt wel gewoon errrug lekker :)
Die Eqium en Firium lijken me ook wel wat, ze krijgen in elk geval goede recensies, maar ik wacht nog maar even met aanschaffen van dit soot uitgebreide equalisers totdat ik eens een behoorlijk paar monitoren kan aanschaffen, anders hoor je toch niet wat je aan het doen bent.

Re: leuke EQ's voor een goeie prijs!

Origineel geplaatst door olafmol
http://www.elementalaudio.com/

ziet er goed uit, en schijnt ook goed te klinken....erg betaalbaar voor wat je krijgt lijkt het..... en een gratis analyse tool ook nog.... beetje tegenhanger van www.voxengo.com

Heb gisteren de hele dag EQ's liggen beluisteren.
:geslaagd:

:eureka: CurveEQ heeft het vet gewonnen.
Geprobeert heb ik (Dynaudio BM15 monitors) met eigen opnames:
- Sonic TimeWorks EQ (8param.)
- elementalaudio (Eqium)
- SoundForge eq / Wavelab eq

Moest wel even de help lezen voordat ik hem onder de knie had.
Maaaaaar...mooi is ie....die CurveEQ!
http://www.voxengo.com/curveeq/

Cheers,
Rob

De nieuwe Cambridge EQ al gehoord op de UAD-1 kaart?

Blaast je sokken eraf en die van Curve ook. Echt heel goed! Niet te vergelijken met native EQ's enzo.
De filters, de shelveshet klinkt allemaal supergoed.

ff offtopic..

een vst en veel soft hebben al een randje,om daar dan nog eens een eq met een randje over heen te knallen lijkt me erg clean en dubbel op8D
zou eerder kiezen voor een eq van een tafel(wel een goede eq dan)...scheelt je ook processorkracht

hehehe

een digitaal aliasend randje van een vst,of mischien hedentendage niet meer zo aliasend als een tijd terug,weet de ontwikkeling niet.
Maar zo'n vst vind ik persoonlijk erg iel dun en digi klinken,als je er dan nog een vst eq overheen gaat mikken,voegt dat volgens mij alleen maar harshness toe..
vandaar:D

Origineel geplaatst door Nolet
De nieuwe Cambridge EQ al gehoord op de UAD-1 kaart?

Blaast je sokken eraf en die van Curve ook. Echt heel goed! Niet te vergelijken met native EQ's enzo.
De filters, de shelveshet klinkt allemaal supergoed.

Zonder UAD is dat erg lastig ;-)
UAD is een erg mooie kaart trouwens.

Rob

Origineel geplaatst door Shivah
ff offtopic..

een vst en veel soft hebben al een randje,om daar dan nog eens een eq met een randje over heen te knallen lijkt me erg clean en dubbel op8D
zou eerder kiezen voor een eq van een tafel(wel een goede eq dan)...scheelt je ook processorkracht

Daar zit wat in. Alhoewel je er voor kunt kiezen om op 88Khz of 96Khz te werken.
De CurveEQ is echter erg mooi in het hoog.
Tijdens het opnemen gebruik ik analoge EQ en de overige (minimale) correcties gebeuren in de computer.

Rob

Nou Shivah, dan heb jij die UAD-1 nog nooit gehoord. Dat is verre van iel en dun. Ik heb zelf ook hardware compressie (Focusrite) en EQ (op een Britse Soundtracs tafel) en weet dus waarmee ik het vergelijk.

Die Cambridge is smooth as a baby's bottom. Je hoort duidelijk het verschil tussen een native van , zeg, TC en deze.
Alles lijkt van zijde. Geen randjes.

UAD-1 compressie is ook gewoon belachelijk goed. ALLES klinkt beter als je het er doorheen jast. Die 1176 en LA2A En nee...ik werk niet voor Universal Audio of Mackie ;)

[beetje offtopic]

Hoeveel EQ's kun je eigenlijk met zo'n UAD draaien? Of is die beperkt tot bv. maximum 6 plugins tegelijkertijd? Reverbs zal waarschijnlijk niet zoveel zijn, maar daar gebruik je dan ook geen 16 van ;) . Ben eens benieuwd wanneer die rackversie gaat uitkomen 8~

Origineel geplaatst door Nolet
Nou Shivah, dan heb jij die UAD-1 nog nooit gehoord. Dat is verre van iel en dun. Ik heb zelf ook hardware compressie (Focusrite) en EQ (op een Britse Soundtracs tafel) en weet dus waarmee ik het vergelijk.

Die Cambridge is smooth as a baby's bottom. Je hoort duidelijk het verschil tussen een native van , zeg, TC en deze.
Alles lijkt van zijde. Geen randjes.

UAD-1 compressie is ook gewoon belachelijk goed. ALLES klinkt beter als je het er doorheen jast. Die 1176 en LA2A En nee...ik werk niet voor Universal Audio of Mackie ;)

mischien ooit een optie,voorlopig tipt er niets aan mijn soundcraft ghost eq sectie,ik heb inderdaad veel goede verhalen gehoord over de uad

Origineel geplaatst door Toon
[beetje offtopic]

Hoeveel EQ's kun je eigenlijk met zo'n UAD draaien? Of is die beperkt tot bv. maximum 6 plugins tegelijkertijd? Reverbs zal waarschijnlijk niet zoveel zijn, maar daar gebruik je dan ook geen 16 van ;) . Ben eens benieuwd wanneer die rackversie gaat uitkomen 8~

Poeh...dat weet ik niet met Cambridge. Omdat ik 'm pas net heb. Op de site van universal audio staan wel wat richtlijnen.
Als je geen juice meer over hebt op je kaart kan je natuurlijk wel tracks bouncen, of een extra kaart kopen!

Er kwam toch ook een UAD-8 uit of is dat een glitch in m'n memorybanks?

Maar qua soft EQ's springt die Voxengo er toch echt wel uit vind ik.

Origineel geplaatst door fuse
De echte highend software EQ's hebben geen last van faseverschuivingen bij verschillende freq's. Dat kan erg handig zijn.

Wat ik zelf wel tof vind is dat sommige ook twee spectra over elkaar kunnen leggen en daar het verschil uit kunnen rekenen. Zo kan je de EQ 'jatten' van een andere track of zo. (bijv die van Steinberg)

welke dan ik weet dat de eq uit waves masterbundel faserein is maar verer zou ik er geen een weten die dat ook is, zelfs de oxford eq is dat niet

Back