Super Saw !

saxo

Stamgast
Hi Guys,

ik ben opzoek naar een goede super saw synth !

voor hardware heb je natuurlijk de jp-8000

maar ik zoek een soft synth nu kwam ik deze tegen welke volgens mij echt erg goed geluid heeft: http://www.adamszabo.com/jp6k/

maar die is alleen voor windows :(

ik ben dus opzoek naar een mac synth iemand enig idee of er een mac synth is die de zelfde sound kan produceren ?

Grt saxo

Die JP6k is inderdaad erg fijn in gebruik.

Ga op zoek naar softsynths die je toelaten om zelf het aantal voices per note, alsook de onderlinge detune, in te stellen.
Sylenth1 om maar een voorbeeld te geven. Klinkt nog eens lekker op de koop toe.

thanks keybern de sylenth1 heb ik :) maar daar ben ik een beetje op uit gekeken.

ik zoek eigenlijk iets vers/nieuws om mee te spelen :)

Voor supersaws is de sylenth1 wel ongelooflijk divers. Ik twijfel niet aan je argument dat je er op uitgekeken bent,
maar heb je wel eens gekeken naar andere effecten i.c.m. sylenth1. In essentie is een superzaag niet meer dan een berg
gedetunede saw oscilators. De uiteindelijke klankkleur wordt voor een groot deel bepaald door effecten. veel effecten.

In essentie is een superzaag niet meer dan een berg
gedetunede saw oscilators. De uiteindelijke klankkleur wordt voor een groot deel bepaald door effecten. veel effecten.
pcies, en daarmede synthese-technisch redelijk gaapverwekkend eigenlijk...
t'is niet meer dan een dikke detune, wat reverb fluctuaties en een quasi dramatisch filter fapje hier en daar...

zoals ik in het vorige bericht ook al vermelde :)

ik ben uitgekeken op Sylent1 ! dus ik zoek iets nieuws die wel in de buurt komt qua kwaliteit.

iemand een idee ?

Waar ik ook wel over te spreken ben, is Dune van Synapse-Audio, deze heeft wat ze zelf noemen een "Differential Unison Engine" voor een heel dik supersaw effect.
http://www.synapse-audio.com/dune-engine.php
Ennn die is er ook voor de mac!

Hoe kan je uitgekeken geraken op een synth als de sylenth ?
Je bedoelt dat je de presets ondertussen uit het hoofd kent ofzo ?

Je zoekt eigenlijk gewoon iets nieuws waar je je niet moe voor hoeft te maken...
Zeg dat dan meteen, ipv het te verwoorden alsof je naar een specifieke "feature" zit te zoeken die je met wat moeite (maar das het probleem) op tig synths kan nabootsen...

pcies, en daarmede synthese-technisch redelijk gaapverwekkend eigenlijk...
t'is niet meer dan een dikke detune, wat reverb fluctuaties en een quasi dramatisch filter fapje hier en daar...

Ik speuk u niet graag tegen, en zeker niet op sf
Maar een zaag:

Als de tandjes maar scherp zijn toch?
Dus een "superzaag" heeft scherpe tandjes :o:

Hoe kan je uitgekeken geraken op een synth als de sylenth ?
Je bedoelt dat je de presets ondertussen uit het hoofd kent ofzo ?

Je zoekt eigenlijk gewoon iets nieuws waar je je niet moe voor hoeft te maken...
Zeg dat dan meteen, ipv het te verwoorden alsof je naar een specifieke "feature" zit te zoeken die je met wat moeite (maar das het probleem) op tig synths kan nabootsen...

Ik vrees dat je een zeer goed punt hebt hier.

Ja als je de sylenth1 goed kent, kun je daar zoveel mee maken. Het is de vst die ik altijd gebruik. Beter 1 vst door en door kennen, zodat je (vrijwel) alles er mee kunt maken. De kwaliteit van de sylenth1 is gewoon top.

maar die is alleen voor windows :(
ik ben dus opzoek naar een mac synth iemand enig idee of er een mac synth is die de zelfde sound kan produceren ?

welke sound bedoel je, ik heb alleen een mac, kan dus niet vergelijken met een plugin die alleen op windows draait...

Back