Super Saw !

Sorry man.. moet zeggen; Sylenth does the job.. Omnisphere misschien? Dune? Maar t boeit niet waar je t uit haalt or. een lading fx eroverheen is altijd nodig.. Sylenth is echt wat mij betreft nog steeds t makkelijkst in gebruik zolang je de init patch maar gebruikt.. Mocht je met Logic werken dan kun je ook de ES2 overwegen te gebruiken. Detune, panning en reverb/delay is key.

De makkelijkste manier om een supersaw te maken is met een Virus TI. Is ook een soort softsynth hoor.

pcies, en daarmede synthese-technisch redelijk gaapverwekkend eigenlijk...
t'is niet meer dan een dikke detune, wat reverb fluctuaties en een quasi dramatisch filter fapje hier en daar...

Eindelijk is het mij nu duidelijk geworden, thanx.

Iedereen roept : gewoon een aantal saws detunen, maar deze aanpak heeft me nog nooit die unieke Supersaw uit de JP8000 opgeleverd. Weer Roland die dus met iets unieks kwam aanzetten in de JP8000.

Eindelijk is het mij nu duidelijk geworden, thanx.

Iedereen roept : gewoon een aantal saws detunen, maar deze aanpak heeft me nog nooit die unieke Supersaw uit de JP8000 opgeleverd. Weer Roland die dus met iets unieks kwam aanzetten in de JP8000.

Supersaw is een breed begrip (ligt aan de detune ;)

Afijn... De JP8000 mixt en detuned niet 2 -of meer- oscilators maar is 1 enkele zaag oscilator waar een variabele modulatie op toe wordt gepast. Soort virtuele multisaw.
Daarom klinkt ie relatief mild (dus geil)

Afijn... De JP8000 mixt en detuned niet 2 -of meer- oscilators maar is 1 enkele zaag oscilator waar een variabele modulatie op toe wordt gepast. Soort virtuele multisaw.

idd, dat vind ik een goeie uitleg, :)
Ik hoorde en zag al langer dat die op één of andere manier in sync zijn, en dus 'nooit' vals klinken..

Zelf moet ik Massive nog is beluisteren en bekijken.

Maar Sylenth, die toch veel gebruikt wordt als JP SuperSaw vervanging, klopt eigenlk ni,
Maar toch is't nog te doen kwa sound in de praktijk... vooral door de Hoge Resolutie vd OSC denk 'k..

Back