Super Saw !

Wow, 'k heb weer veel bijgeleerd dankzij die pdf van szabo,, BIG Thanks !!

1)De K2661 moet hier Fase inverted staan,
2)Ik heb de ALL-Pass DSP nodig om die Saaie Kurzweil 151-Sawtooth waveform te laten klinken in iets dat eindelk op een echt SAW Synth geluid lijkt... a la Roland bv.. :P
3)Dat ik een FUN functie met Quadraat heb gevonden voor de non linear Detune ctrl value
4)en tja, dan nog mijn eigen Detuning Settings van enkele jaren geleden die berekend zijn met Pi, volgens de Lucy Tuning table of John Harrison Lattitude..

Hieronder de 2 Audio Sessies: 16 Minuten Trance - Drones en dan nog 7min met beat, maar 'k werd een beetje moe om 't echt uit te werken....
http://www.stephenm.be/sf/588-K2661-JP6K-A&B.mp3
Maar Ik heb wel de echte JP8080's erbij gemixt.. :duivels::duivels:
en amai, ik denk dat we nog maar aan 10% zijn van geheimen vd JP-80x0 zitten, want die Filter vind ik toch ook wel iets heel speciaals..

Pfwwwjjj, ik zou ze allemaal willen opkopen, de 2de hands JP-8080's....
maar tja, met twee kan ik al wel alles doen wat ik wil... :dj::dj:

Ik doe hem altijd met 48x Steinberg Neon in een subgroup in Cubase. Zo veel vetter dan proberen om dat uit een synth te halen :D

Mvg.

CoolRunning

Alé, effe een filmke toegevoegd ...

De K2661 Sounds zijn hier te vinden:
http://www.stephenm.be/downloads.htm

Zonder de effecten zou 't ook op de andere Kurzweil K2xxx moeten gaan denk 'k..

En ja, sorry om dit topic effe een andere draai te hebben gegeven... :)

En ja, sorry om dit topic effe een andere draai te hebben gegeven... :)
Helemaal niet, nu wordt het tenminste een beetje interessant.

Ja merci, :) :)
Op de K2000 v3.87 werken de patchen ook,, zonder efx off course..

Die JP6k is inderdaad erg fijn in gebruik.

Ga op zoek naar softsynths die je toelaten om zelf het aantal voices per note, alsook de onderlinge detune, in te stellen.
Sylenth1 om maar een voorbeeld te geven. Klinkt nog eens lekker op de koop toe.

Native Instruments Massive is ook zo'n synth. In het 'Center Window' in het 'Voicing' tapje kan je dit doen. Zowiso wel gaaf trouwens die mogelijkheden met 'Voicing' in Massive.
Niks mis met Sylenth1 overigens :)

Ken Sylenth1 niet goed, nooit zelf gehad en heeft ook nooit echt geboeid. Wel af en toe eens wat sounds in gemaakt bij anderen.

Maar ik ken Dune wel, supersaw is daar goed mee te doen omdat je op een enkele oscilator en een hoop voices wel flink kan uitpakken. De voices zijn individueel te tunen.

Verder is FM8 is staat om een flinke supersaw neer te zetten (tutorials genoeg voor).

ja misschien dat de mogelijkheden van FM8 nog wel vetter(voller) zijn dan die van sylenth1! zeker een aanrader

Wat Adam Szabo (met JP6K) als afstudeeropdracht had, heeft Alex Shore overgedaan, ook als afstudeeropdracht. Is niet echt een moeilijke afstudeeropdracht geweest zo, want Szabo had het aardig voorgekauwd zeg maar. Maar, toch credits voor Alex, want hij heeft een gratis Reaktor ensemble gemaakt: JP-4c. Da's dan weer aardig.
http://alex-shore.com/jp-4c/.
De theorie lijkt wel erg op elkaar. ;)

Okey, Thanks !!!
Het reaktor ensemble lijkt wel eenvoudig, maar ik moet 't nog is horen
al waren er in't verleden ook al wel veel supersaws voor reaktor, al van versie 3, met een cool delay/filter effect erachter...
In de pdf heeft ie wel z'n werk gestoken :okdan: Zo'n dingen gaan er vlot in bij mij,,
Amai, als ik terug denk aan mijn A1 eindwerk,, aiaiaia, wel de nieuwste print technieken gebruikt, maar toch, voor de rest was't maar plan trekkerij,, en ja, toen zonder internet off course...

Inderdaad veel werk ingestoken. Wel veel overgenomen van Szabo, maar hij vermeldt ook gewoon steeds "courtesy Szabo" in zijn verslag, dus wel eerlijk zo.
Dat is dan weer het voordeel van internet tegenwoordig.

Omniphere is ook leuk om te gebruiken zit een supersaw waveform in van de JP 8000.
Als je niet een samplebased plugin wit gebruiken hebben we nog massive, kan je ook fijne SSWtjes mee maken

The Digital Osc, a dual oscillator with a flexible feature set reminiscent of the synthesizer that started the hardware VA revolution in the 90ies. Not only have we covered its typical waveforms such as the original Super Saw, Feedback and TriangleMod, we even gave both oscillators the full feature set! (we also sneaked in a high quality mode with less aliasing)
Okey, is horen,,

Brrrr, 't klinkt als metaal, of ik snap het ni...
Maar dat kan toch ni meer, dat je dat zelf moet ingeven, mss zoals die superwave, Da's dan ALTIJD out of tune.. ??
Snap470-dva.png

Aan ja, off course !! :D
Da's al wel oud, maar 'k heb vele jaren zoet geweest met supersaws te maken op de K2xxx, gewoon omdat ik geen echte JP had,,.. :)

.. en amai, eerst 1:40 min geduld hebben vooraleer iets van super-saw te horen,,, Maar 't lijkt er toch door te komen wat verderop ?? :D
Soit, da's alleen een K2661 SuperSaw patch voorbeeld.... De patch is ook nog te downloaden denk 'k ,?
Ik vind het wel iets hebben voor een K2661, die geen unison heeft.
En ja, Programmeren en Soundpatchen maken kan ik ni tegelijk met een full track op te nemen, :) Kwestie van sfeer en intonatie...

Laatst gewijzigd:
Back