Hoe krijgen ze deze samples?

Het zal wel een originele remix zijn uit 1984 en in dat geval heeft de remixer de samples gewoon los gekregen van de band.

Wat ik me afvraag is waar ik in godsnaam die plaat heb! Ik weet dat ik hem heb, maar in jaren niet meer gezien(of gehoord)

ja, ik ook maar die kende ik al :P
waarom postte je deze dan niet? die ander is veel minder representatiever...
veel van die samples zijn up gepitched om een betere signaal ruis verhouding te krijgen, de sample rate gaat dus omhoog en dus een betere quality... zo kan je bijv duidelijk een bel geluid horen die hoger klinkt dan het werkelijke origneel... mode samplede vanallerlei dingen zoals verwarmingsbuizen, golfdaken, etc etc. misschien staan (een gedeelte van) de sounds op 1 of andere sample CD... en anders gewoon proberen na te maken door de samples trager af te spelen, te luisteren naar het daadwerkelijke originele geluid en dat er bij te zoeken en dan weer omhoog te pitchen... ik hoor ook veel FM sounds overigens...

Het zal wel een originele remix zijn uit 1984 en in dat geval heeft de remixer de samples gewoon los gekregen van de band.

Of waarschijnlijker: gewoon de multitrack, waar dit op een aparte track stond. Alles als samples aanleveren was in 1984 nog niet echt gebruikelijk. De gemiddelde remixer had geen dikke samplers staan wegens onbetaalbaar.

ik hoor ook veel FM sounds overigens

Some Great Reward is dan ook een Synclavier-feestje...

Of waarschijnlijker: gewoon de multitrack, waar dit op een aparte track stond. Alles als samples aanleveren was in 1984 nog niet echt gebruikelijk. De gemiddelde remixer had geen dikke samplers staan wegens onbetaalbaar.

1984 Was toch het jaar van de Emulator II. Depeche Mode gebruikte er sowieso zelf een en wie weet komt die remix gewoon uit eigen stal. Knippen en plakken a la old school Ben Liebrand is natuurlijk ook mogelijk al zal je dan voor een remix als deze toch over de kale sounds moeten beschikken.

1984 Was toch het jaar van de Emulator II

Klopt, maar de EII is een 8-bit sampler met max 1MB. Dat is denk ik niet wat je hier hoort en ook niet waar je even een hele track opnieuw in bouwt.

Ik hoor sowieso niks in deze remix waar je losse samples voor nodig hebt. Alles zit volgens mij ook zo in het origineel, dus een master in losse sporen lijkt me genoeg (en waarschijnlijker).

Ik lees op bepaalde site:

As I remember it right there was some promotion of Magix (Music Maker) about 5 years ago where users could use Depeche Mode samples to arrange/recreate the songs. Can't find any info about it now though.

Weet iemand welke versie van magix music maker dit is?

depeche mode heeft volgens mij zo'n beetje de hele emulator library gebruikt?

Back