in ontwikkeling: Youtube theorie tool

Fretloos

bliep
Om mensen die net beginnen met muziek maken een steuntje te geven, ben ik bezig met een serie youtube filmpjes die voor elke toonsoort laten zien welke noten er in zitten. Het idee is dat als je op google "what notes are in C"(of welke toonsoort dan ook) intypt, dat je dat direct kan zien in mijn filmpjes.

Dit heb ik tot nu toe

Nou is er nog zat ruimte voor verbetering, dus ik wilde jullie hulp daar voor inroepen!
Dingen die op mijn eigen verlanglijstje staan zijn:
*Mineur toonladders toevoegen
*kerk en andere bijzondere toonladders toevoegen
*een gitaarversie
*mooiere graphics
*betere keywords zodat het direct bovenaan komt, ook als je andere woorden gebruikt dan "what note are in the key of X" (suggesties?

Hebben jullie nog meer punten die dit idee bruikbaarder zullen maken? :D

maak de kleurtjes meer transparant, mensen kunnen de toestsen onder de vingers niet zien, verder goed idee!

Hmm,.'t initiatief is wel leuk,.

Maarreeuuuhh,....
Zou je niet beter gewoon kunnen uitleggen hoe toonladders zijn opgebouwd?
Grondtoon halve en hele toonsafstanden,. je weet wel,..
Lijkt me een stuk zinniger dan alle toonladders opsommen.
Dit is geen theorie maar gewoon voorkauwen. Leert geen kip wat van!
Precies wat er mis is met t gros van de muziekscholen,..
Mensen jarenlang wekelijks laten terugkomen en ze de echte info pas na 4 langdradige jaren uitleggen
Als je ze toch per se per ladder wilt laten zien zou het beter over correcte vingerzetting kunnen gaan!

Ik geef je groot gelijk mario, maar dit is niet zo zeer bedoeld als educatief iets, maar eerder als opzoekhulpje oid.
Misschien krijgt het zijn waarde pas als ik ook 'bijzondere' toonladders ga toevoegen, als je die dan opzoekt, kan je tenmiste direct horen hoe ze klinken, ipv dat je alleen de noten ziet...

Ja,. zat me net ook te bedenken,.
Zat luie en wazig stonede muzikanten waar ik mee werk,.
Die hoef je niks te leren want dat gaat toch niet lukken,. dus,..
Van hun hoef ik nu in principe geen valse nootjes meer te verwachten,.. ik wijs ze gewoon door naar jouw kanaal! :P

Back