Prijzen PC/Mac onderdelen mei

fuse

Gepokt en gemazeld
Nu daalt gemiddeld de prijs van net nieuwe hardware met zo'n 10% per maand (!) maar deze maand mei valt het me op dat ze meer zijn gedaald dan normaal. Misschien een goede tip mocht je nog wat willen upgraden. Of je vakantiegeld opbrassen aan een nieuw systeem.

Bijv:
-Een 200Gb HD voor 233€? Da's bijna een euro per Gb.
-XP 2800+ voor 220€? (De prijzen zullen kelderen als de Athlon64 wordt geintroduceerd in de herfst) Let wel even op of zoiets op je moederbord past.
-Geheugen 54€ voor 512Mb PC2700?
-Nec1100+ voor 169€ (hij bevalt prima) en DVD+R's voor 2€ p/s (goedkoper als CD-R's)

Videoplanken zijn ook weer gedaald (heel hard zelfs) maar da's niet zo interessant hier.

dat de prijzen van video planken ook zijn gedaalt vind ik toch wel een beetje belangrijk.
Ik heb (stom als ik ben) 2 x een Geforce MX440 in mijn PC zitten met 2x een 19 inch scherm er aan.
Gekocht omdat ik dacht dat het goed was, maar nu schijnen deze kaarten helemaal niet zo goed te zijn voor 2D gebruik.
En dat is wat ik voornamelijk doe. Kan ik toch fijn uitgaan kijken naar een lekker dualhead kaart die zich uitstekend leent voor 2D gebruik. (scheel ook weer een PCI slot) en dus stroom en herrie...

Iemand die een kaart kan aanraden ?

[semi ontopic]
Voor de mensen die iets gaan aanschaffen: Paradigit gaat vanaf 30 mei stunten ivm met nieuwe winkels.[/semi ontopic]

Origineel geplaatst door dextron
Kan ik toch fijn uitgaan kijken naar een lekker dualhead kaart die zich uitstekend leent voor 2D gebruik. (scheel ook weer een PCI slot) en dus stroom en herrie...

Iemand die een kaart kan aanraden ?

Ik heb gehoord dat voor 2d dualscreen de Matrox kaarten een goede prestatie leveren, maar aangezien ik deze kaarten zelf nooit gehad / geprobeerd heb, kan ik dus geen gebruikerservaring geven.

Origineel geplaatst door fuse
-Geheugen 54€ voor 512Mb PC2700?

Da's toch 333mhz DDR? Zo ja, waar heb je die gezien, want dat klinkt wel aantrekkelijk :)

Origineel geplaatst door Skipsel
[semi ontopic]
Voor de mensen die iets gaan aanschaffen: Paradigit gaat vanaf 30 mei stunten ivm met nieuwe winkels.[/semi ontopic]

Dat zou Mycom toen ook doen. D'r ging 10% van de prijs af. En dan zal dat wel de inkoopsprijs zijn. (dan is het een dure winkel met zoveel marge)

Was 3 of 4 weken terug een winkel in Breda waar alle nieuwe spullen met 10-20 % korting weg gingen relax meteen draadloos internet thuis. :biertje:

Pricewatch bij Tweakers is ook een handige bron van info wat betreft prijzen voor compustuff.

Linkje

Origineel geplaatst door marcuuu
Was 3 of 4 weken terug een winkel in Breda waar alle nieuwe spullen met 10-20 % korting weg gingen relax meteen draadloos internet thuis. :biertje:

Was zeker funtronics? Die zijn namelijk overgenomen door bovengenoemde keten.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Ik heb gehoord dat voor 2d dualscreen de Matrox kaarten een goede prestatie leveren, maar aangezien ik deze kaarten zelf nooit gehad / geprobeerd heb, kan ik dus geen gebruikerservaring geven.

Ik heb zowel de G400, G450 en nu de G550 gehad. Als je scherp beeld op hoge resoluties wil draaien en voor twee monitoren maar een videokaart wil gebruiken dan is er wat mij betreft weinig andere keus. De Geforce kaarten worden wel steeds beter, maar ga je naar 1280x1024 dan wordt het op veel monitoren erg onscherp. Veel mensen geven bakken met geld uit aan een monitor en hangen er dan een geforce achter. Leuk om te gamen, maar als je hem daar niet voor aanschaft neem dan lekker een matrox.

Back