brokenbeat/nujazz... hoe?

funkmeizter

Nieuwkomer
Hej,
Na een tijdje een stream met broken beat te hebben gehost probeer ik nu al een tijdje met een simpele geluidskaart, soundfonts en wat jazz, funk etc cd's iets broken beats achtigs in elkaar te zetten. Zonder al te veel succes.

2 problemen
- het klinkt allemaal net iets TE broken
- ik krijg geen crispy geluid

Jullie hebben vast wel wat tips voor deze beginner. Vooral voor punt 2. Wat heb je nodig aan spullen om een beetje een leuk geluid neer te zetten? Is een goeie soundcard voldoende of is een sampler beter? Of een oude synth? Qua sound zit ik het meest te denken aan iets als Somatik, als dat iemand wat zegt.

grtx

mmm..de meeste van die westlondon knakkers gebruiken rhodes, minimoogs en MPC's....... ik zeg: pak een software pakketje als reason en verzamel de juiste samples van vette beats en hits, een goede fender rhodes sample-set en een fijne lead en bass sounds..... en gaan met die banaan...voordat het een beetje als 4hero, domu etc. klinkt ben je 1,5 a 2 jaar verder..

Als je al alleen met de PC werkt en je hebt een beetje degelijk snelle pc (liefst 1ghz+),
zou ik gewoon met de pc blijven werken.
Hardware sampler of synths kost gewoon een hoop en met een goeie geluids kaart ben je in principe
gelijk klaar. Een goeie geluidskaart moet je voor zo'n 200 euro wel kunnen kopen.
Dan heb je een goed sequence progje nodig en zooi softsynths en softsampler en die zijn wel freeware te vinden.
Ik weet niet wat je nu gebruikt om muziek te maken?

Verder als sounds ala somatic responses wil gebruik dan veel distrortions en razige synthleads.
En als je echt wil weten wat Somatics gebruikt moet je hier even kijken: http://somatics.c8.com/text/info.html

Enne o ja als je crispy sound wil dan zijn goeie monitorspeakers niet verkeerd (moek ook nog hebben ooit eens)

Origineel geplaatst door Construkt

Enne o ja als je crispy sound wil dan zijn goeie monitorspeakers niet verkeerd (moek ook nog hebben ooit eens)

Uhmm, ga mij eens vertellen hoe mijn sounds crispier worden als ik andere speakers gebruik? ;)

Origineel geplaatst door Nolet
Uhmm, ga mij eens vertellen hoe mijn sounds crispier worden als ik andere speakers gebruik? ;)

ach zeikerd je weet heus wel wat er bedoeld wordt! :D

Origineel geplaatst door olafmol
ach zeikerd je weet heus wel wat er bedoeld wordt! :D

Ik helaas niet... Teach me!

Over de geluidskaart: ik gebruik nu een simpele SB live. Dat maakt de samples ook niet crispier kan ik me voorstellen..

Re: brokenbeat/nujazz... hoe?

Origineel geplaatst door funkmeizter

Jullie hebben vast wel wat tips voor deze beginner. Vooral voor punt 2. Wat heb je nodig aan spullen om een beetje een leuk geluid neer te zetten?

een deftige pc, goed soundcardje (ASIO !), internet (voor de progs & samples) & kennis & ervaring.

buiten nog een setje monitors heb je dan niets meer nodig

Als je beats te broken klinken moet je ze opvullen met shakers en korte hihats. Probeer niet teveel op die Archive West London gasten te lijken, probeer een beetje je eigen stijl te ontwikkelen. ZO bijzonder goed is het nou ook allemaal weer niet,,, behalve 4Hero dan,,, die gasten zijn echt:halleluja

voor een crispe sound (wat? voor een scherp geluid bedoel ik) moet je vooral de hoge frequencies versterken. dit kan gewoon heel bot over de hele mix, of over alleen de drums, wat je wilt/makkelijker vindt/beter vindt klinken :)

die lui die het over monitoren enzo hebben bedoelen dat je pas kan horen of iets crisp is als je er een beetje fatsoenlijk naar kan luisteren. als je echt wil afmixen moet je zorgen dat je mooie speakers, lelijke frotrommel en koptelefoon hebt. als het op alledrie de sets op allerlei volumes goed klinkt heb je echt een hele goeie mix geleverd :D

Re: Re: brokenbeat/nujazz... hoe?

Re: Re: brokenbeat/nujazz... hoe?

Origineel geplaatst door JazzMann
een deftige pc, goed soundcardje (ASIO !), internet (voor de progs & samples) & kennis & ervaring.

buiten nog een setje monitors heb je dan niets meer nodig

Bedankt voor de tips! Waar kun je goeie samples vinden op internet?

Heeft iemand hier ook ervaring met samplen uit andere nummers? Ik vind het erg lastig om een geluid te 'isoleren' als je begrijpt wat ik bedoel...

Back