[electro acid ofzo]

stoter

.

Tijdje geleden alweer. Ik dacht ik deel es iets.

In de categorie "deze moet ik nog afmaken", de variant "ik blijf 'm maar draaien".

Was 't resultaat van een clubje waar ik aan deelnaam, waarbij iedereen een beat moest bouwen met een (setje) gekozen sample(s), in een week of twee, zoiets. Dat leverde soms best leuke dingen op, en was sowieso een goede oefening om (relatief) snel dingen neer te zetten.

De sample waar we het mee moesten doen was een drumsolo, uit La Villa Strangiato van Rush. Ivm snelheid (niet elke dag de tijd) voor plugins gegaan, D16 Nepheton 2 voor extra beats, D16 Phoscyon 2 op de bassline, een losse shaker en een ride-sample. Valhalla FreqEcho voor dat effect in de break. TAL BassLine voor de noise sweeps. Cherry Audio Stardust 201, Plugin Alliance bx_blackdist2, en Eventide Micropitch Immersive voor saus. Heel spaarzaam, t.o.v. wat ik normaal zou doen.

En eigenlijk vind ik 'm prima genoeg zo. Ik wil nog een laatste keer doorlopen, omdat ik net zag dat ik destijds soothe2 nog niet had, die wil ik nog even op het totaal proberen. Nog meer dingen die ik nog kan meenemen?

Benieuwd hoe die binnenkomt, laat maar weten!

Laatst gewijzigd:
Oké.. die opsomming van gear boeit me geen zak haha, het nummer klinkt iig heerlijk!! Echt een lekkere flow en lekker losgaan.

Ja dik! Beetje fatboyslim meets earlu daft Punk.

Mis eigenlijk 1 ding, een opzwellend akkoord of iets totaals/muzikaals, dat rond de 3 min ff meegaat voor nog meer drama.
Verder te gek, lekker veel energie!

Ik vind dit ook erg goed
Het rockt, het punkt en het funkt
Met weinig ingrediënten iets lekkers koken
Dat zijn de beste schotels
De 303 zit er ook erg lekker in
Smaakt naar meer

Qua tip: er zou nog een string, fx (risers ed) of synth-pad bij kunnen
Daarmee kan je die drop meer overdrijven
Maar deze kale versie mag er gewoon zijn wat mij betreft

Laatst gewijzigd:
Cool hoe die in de eerste maten bot hakkelend klinkt (alsof het net niet helemaal lekker loopt), en dat ie langzaam in een malende flow komt die juist heel goed loopt.
Niet helemaal mijn muzieksmaak, maar ik voel de energie, zelfs door m'n crappy laptop speakertjes.

PS: Wel grappig, ik dacht van de week juist dat ik een paar bekende namen mis op SF de laatste tijd (of ik heb ze toevallig misgelopen), waaronder @stoter
En zie hier: spontaan is er een track van je. :)

Nog bedankt voor de fijne reacties, lieve mensen!

Goeie suggesties 👍, zal ze overwegen.

Heel mooi. Ik ga hem begin december draaien op radiobullet.nl :)

Als ie af is tenminste, geef ons een seintje!

Heey gaaf, dank!

Hij zal deze maand nog niet af zijn, en even geen idee wanneer wel -- alle aandacht gaat momenteel richting verhuizen. Dus ik laat 't aan jou.

PS: Wel grappig, ik dacht van de week juist dat ik een paar bekende namen mis op SF de laatste tijd (of ik heb ze toevallig misgelopen), waaronder @stoter
En zie hier: spontaan is er een track van je. :)

❤️

Back