Tijdje geleden alweer. Ik dacht ik deel es iets.
In de categorie "deze moet ik nog afmaken", de variant "ik blijf 'm maar draaien".
Was 't resultaat van een clubje waar ik aan deelnaam, waarbij iedereen een beat moest bouwen met een (setje) gekozen sample(s), in een week of twee, zoiets. Dat leverde soms best leuke dingen op, en was sowieso een goede oefening om (relatief) snel dingen neer te zetten.
De sample waar we het mee moesten doen was een drumsolo, uit La Villa Strangiato van Rush. Ivm snelheid (niet elke dag de tijd) voor plugins gegaan, D16 Nepheton 2 voor extra beats, D16 Phoscyon 2 op de bassline, een losse shaker en een ride-sample. Valhalla FreqEcho voor dat effect in de break. TAL BassLine voor de noise sweeps. Cherry Audio Stardust 201, Plugin Alliance bx_blackdist2, en Eventide Micropitch Immersive voor saus. Heel spaarzaam, t.o.v. wat ik normaal zou doen.
En eigenlijk vind ik 'm prima genoeg zo. Ik wil nog een laatste keer doorlopen, omdat ik net zag dat ik destijds soothe2 nog niet had, die wil ik nog even op het totaal proberen. Nog meer dingen die ik nog kan meenemen?
Benieuwd hoe die binnenkomt, laat maar weten!
Laatst gewijzigd: