bass sequences

quisquater

Ebos
Mijn vraag zal waarschijnlijk wat wazig zijn maar ik gooi ze toch even het forum binnen.

Toen ik lang geleden nog mijn modulaire Formant had gebruikte ik analoge sequencers en ritme generatoren om adsr's (trigger), vco's (pitch) en vcf's (filter frequentie/resonantie) te triggeren/moduleren om zo soms de meest waanzinnige - en daarna nooit meer te reproduceren :-) - bass sequences te genereren (stijl bijvoorbeeld de baslijn van Enjoy the Silence van Depeche Mode).

Ik heb geen analoge synths meer en met digitale synths is zoiets onmogelijk na te doen.

Ik heb vrijwel geen ervaring met VST's maar kent er iemand een vst waar je iets gelijkaardigs mee kan doen? Of kan zoiets eigenlijk alleen maar met modulaire analoge synths gedaan worden?

Als je reason via rewire als plugin gebruikt, kun je lekker 'the old way' kabels pluggen. Helaas kun je dan wel alleen de reason synths op deze wijze aansturen, niet dat die slecht zijn overigens. Als je gewoon een tweedehand reason 3 of zo koopt, kost geen drol en de synths zijn toch hetzelfde gebleven bij de latere versies. Of misschien dat je dan de THOR mist, dat weet ik niet meer.

In ieder geval heb je dan mooie stepsequencers met CV/Gate out die je, zoals gewend, aan de achterkant in de synth inputs kan proppen. Lots of fun!

Attachments

• fig14.jpg
    fig14.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 120
@Kneelz, bedankt voor de gouden tip, heb meteen de trial van Reason geprobeerd en je kan hier effectief dingen mee doen die dicht in de buurt komen van wat ik wil. Ik experimenteer nog wat verder maar ik heb het gevoel dat het met Reason zal lukken.

De Matrix sequencer zal wellicht je vriend in deze zijn. Als je even na gaat hoe de Combinator werkt, dan kun je nog veel verder gaan. Je kan dan namelijk veel meer parameters (tegelijk) aansturen, sommige ook die niet aan de achterzijde toereikend zijn. Daarnaast scheelt het enorm in patchen en aantal modules dat je nodig hebt.

Succes!