Welke geluid / synth is dit?

argana

Nieuwkomer
Hallo iedereen. Ik zoek nu al een tijdje op google en youtube naar bepaalde synths die ik totaal neit kan vinden. Ik wil een nummertje coveren maar weet niet welke synth / geluid er word gebruikt.

hier is de link naar het liedje. Ik wil graag de synth / geluid weten van 00:09 en 00:23:).

Kan iemand mij hierbij helpen? Ben hopeloos haha :)

Groetjes,, Argana~:engel:

Ik zie steeds dezelfde synth in hun clipjes terug komen
Zal wel een moderne workstation achtig ding wezen. [motif of vsynth]
Zeker omdat ze alle keyboard geluiden er uithalen
Op 2:44 zie je de achterkant goed.

Wat heb je tot je beschikking aan toetsenborden, synthesizers of plugins om dit mee na te maken?

@Yoozer: Uhm, normaal als ik een nummertje ga coveren maak ik eerst de tab in GuitarPro. Dan exporteer ik de tab in MIDI, en dan zet ik er een VST op in Cubase. In een cover VST ik alle instrumenten behalfe de gitaar en vocals. Die speel ik zelf in. Dus ik heb wel verstand van bepaalde effecten die een gitaar ook gebruikt, ook van toonhoogtes enzo. Maar heb zelf geen keyboard, synthesizers etc. Ook vrij weinig verstand daarvan. Maar als iemand een goeie VST weet en mij een beetje kan uitleggen hoe ik het geluid een beetje naboots zou ik dat al helemaal geweldig vinden =D.

@Hilltree: Wat moet ik op de achterkant kunnen zien? :$

Maar je hebt dus geen VSTs behalve die al in Cubase (welke versie? Ze hebben niet allemaal dezelfde plugins) zitten? Dit zou al met Monologue of A1 mogelijk moeten zijn.

Ik heb geen Cubase, dus ik heb het maar gewoon met TAL Elek7ro gedaan (freeware) - bijgesloten is het resultaat. Instellingen als plaatje en als .fxp (je kunt dus de plug installeren en dit gelijk inladen in Cubase) zitten er ook bij. Ik heb er zelf wel nog een beetje delay en reverb over gegooid - een bescheiden stukje chorus kan ook wonderen doen.

Ik heb dit echter wel af moeten luisteren op een stel PC-speakertjes, dus 't kan zijn dat het je teveel afwijkt van het origineel.

Attachments

• symmetal.mp3
    286,7 KB · Bekeken: 124
  • symmetal.png
    symmetal.png
    67 KB · Bekeken: 106
  • symmetal.zip
    1,6 KB · Bekeken: 108
@ Argana : ik ken de groep niet,maar ben effe op hun website gaan zien,daar op de foto's is duidelijk dat ze een Korg Triton Classic gebruiken en blijkbaar nu een Korg M3.
Welk geluid,daar kan ik je niet bij helpen,maar misschien hebben ze een factory geluid aangepast aan hun eigen smaak en is het dus niet een standaard geluidje uit de Korg.

hmmm. licht gedetuned synthpatchje met chorus en een gezonde portamento? Klinkt ook een beetje alsof het door een lofi / bitcrusher / resampler effectje gegaan is.
Misschien zit er ook een snelle pitch envelope op.

Is makkelijk na te maken op zo'n beetje elke fatsoenlijke bak denk ik.

-C-

Idd het voorbeeldje van Yoozer, met nog een beetje meer portamento en de filter het keyboard laten volgen maar de cutoff frequency wat lager zetten. Een pitch envelope kun je inderdaad gebruiken om de beginnoten van de portamento in de mix te laten opvallen.

Ik zou zeggen, neem die patch en pas de vermelde parameters aan naar je smaak.

Alhoewel.....ik kan geen portamento vinden op de screenshot van Yoozer. Mis ik iets?

Alhoewel.....ik kan geen portamento vinden op de screenshot van Yoozer. Mis ik iets?

Ja, dat zit een beetje verstopt. Bij de mixer heb je de "slide" knop, maar die doet niks tenzij je het vakje naast MIDIL (linksonder, net boven de bender, boven die +12) aanklikt en daar de portamento-modus kiest.

Tja, 't is geen geweldig heldere user interface. Synth1 kan dit ook en kost ook niks, werkt wel stukken beter, maar ik wilde deze even nog proberen voordat ik 'm van de computer mikte.

Hey mensen! Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tijd. Ik heb all jullie berichten gelezen. En ga er ff naar kijken vandaag :). Maar nu eerst maar eens gaan slapen :O 5:52...

Cheers, Argana~

Hartelijk bedankt allemaal, heb er cker van geleerd.

@Yoozer: Dit heeft mij geholpen het geluid te creëren die ik wou =). Hartelijk bedankt !

(weet iemand misschien ook hoe ik de knoppen moet zetten voor die in het reffrijn? :$)

Back