Korg DV800 Maxikorg

en de prijs is ook behoorlijk. maar ja de dv800 is "ontdekt "
net als de synthi's, de sh5'en enzo
de cs30 blijft nog redelijk te vinden, en minimoog is altijd een stabiele , rustige stijger.
denk dat je een dv800 wel enige honderden euro's goedkoper vind, of meer opgeknapt/ in mooiere toestand. anderszijds komen ze nou ook alweer niet met de bosjes voorbij.
vind het zelf wel een synth met eigen karakter, heb hem gehad , verkocht, gemist en weer aangeschaft.
( maar wel iets goedkoper dan deze prijs gebied de eerlijkheid me te zeggen).
is catalunya inmiddels wel ook weer actief op het forum?

die tweede heeft wel een "keurmerk garantie", is ook nog 300 euro duurder en opgeknapter

Laatst gewijzigd:
ik had wel de indruk
mogelijk kwam dat door de "afstelling van de knoppen" of zo.
vind hem braver/ cleaner, de minikorg wat rauwer.
heb 2 dv800's ( gehad), en 1 700s. heb de 700s snel verkocht en toch maar weer terug naar de dv. afgezien van extra mogelijkheden , vind ik de dv800 fijner, gedetailleerder, braver, wat cleaner, duurder klinken. zoiets.
( my 5 cents )

Ik heb de 700 ipv de 700s, dus de oudste zonder dat extra board. Indrukwekkend hoeveel je kan doen met zo'n simpel bakje.

Ik heb de 700 ipv de 700s, dus de oudste zonder dat extra board. Indrukwekkend hoeveel je kan doen met zo'n simpel bakje.

Klinkt fantastisch die serie, hebben een heel eigen sound...heerlijk smeuig..

ik had wel de indruk
mogelijk kwam dat door de "afstelling van de knoppen" of zo.
vind hem braver/ cleaner, de minikorg wat rauwer.
heb 2 dv800's ( gehad), en 1 700s. heb de 700s snel verkocht en toch maar weer terug naar de dv. afgezien van extra mogelijkheden , vind ik de dv800 fijner, gedetailleerder, braver, wat cleaner, duurder klinken. zoiets.
( my 5 cents )

Dacht altijd dat t andersom was.. Vind mijn 700s smoother klinken dan het werk van collega youtuber Jexus op de 800DV bijvoorbeeld

800dv is toch 2x 770?

:)

Die videos van Jexus klinken behoorlijk vettig, maar die doet ook wel het e.e.a. aan processing, het is allemaal niet droog uit de synths zelf wat je hoort. Dat scheelt ook.

Overigens vind ik ook dat de 770 iets rauwer klinkt dan de 800dv.
En het is niet exact 2x een 770, er zijn kleine verschillen.

Back