Luchtreiniger om stof weg te zuigen?

... Nederlanders eten ook veel gezonder dan Belgen...
Is dat dan lekkerer? ;)
Trouwens, in de Koekoek kan je maar twee gerechten bestellen: een hele of een halve kip. Geen bestek en vele verschillende bieren, die wel in een glas gaan!

Zie het resultaat.

Wout

Attachments

• ExVegetarier.jpg
    ExVegetarier.jpg
    133,9 KB · Bekeken: 85
Is dat dan lekkerer? ;)
Nee hoor, en maak je geen zorgen: de meeste Belgen die ik ken vinden het eten in België ook lekkerder dan in Nederland ! Om maar te zwijgen van het flut-pintjes in Nederland ... :mega:

Nu ja, een goed indonesisch restaurant is ook niet slecht, en die hebben we natuurlijk niet.

Is dat dan lekkerer? ;)
Trouwens, in de Koekoek kan je maar twee gerechten bestellen: een hele of een halve kip. Geen bestek en vele verschillende bieren, die wel in een glas gaan!

Zie het resultaat.

Wout

lol de koekoek

was vroeger onafgebroken open.. sinds een jaar of 2 niet meer.

lang geleden, al passeer ik er bijna dagelijks :D

koekoek.jpg

dat hele ionisatie verhaal lijkt me niet erg nuttig. Stof verwijderen heb je filters voor nodig.
En je moet maar eens kijken hoe die stoffige lucht binnen komt. Ramen en deuren dicht etc.

luchtwasser is wat anders dan ionisatie, wil je het goeddoen dan gebruik je osmose water, voorkom je veteranenziekte ;)

Luchtwasser geeft ook nog een beetje koeling, vroeger gebruikte men dat ook voo rkoeling in gebouwen

Ik heb zelf zo een ionisator met kolstoffilter op een tijdschakelaar, ik vind het nut maar beperkt. De geïoniseerde deeltjes kleven door de lading aan het behang vast en daar ontstaat dan een donkere plek.

Omdat het filter de hele nacht aan staat kan hij aardig wat kubieke meters lucht aan. Wel regelmatig het filter vervangen. (inplannen)

Plaatsing is wel belangrijk, anders zuiver je de net uitgestroomde lucht weer op nieuw
Misschien ga ik er een afvoerslang opmaken die de uitgestroomde lucht een paar meter wegvoert.

Een paar overbodige tips:
• Een keer per jaar grote schoonmaak met ramen open. inplannen, agenda!
• Een keer per maand afstoffen met plumeau? inplannen, agenda.
• Stofzuiger met cara filter.
• Of toch maar een schoonmaker?
• Niet zagen en boren in je studio.

Agenda schagenda.. Gewoon schoonmaken als het nodig is :z (thuisstudio met schoonmaakaanvalvriendin optioneel).

Grote schoonmaak wel 1x per jaar, alles ontkoppelen (met de standaarrd gedachte 'ITB heeft toch zo zijn voordelen", studio uit en schoonmaken.

Het rare is dat elk jaar na de schoonmaak ik toch een een sort of andere sound heb. Kan zijn bijv. door een verrotte connector een fx-unit een bepaalde sound maakt en dat je dat weer gaat gebruiken).

Over luchtreinigers, aangezien ik klein woon, rook en midden in de stad woon heb ik een aantal ionisaters. Hierdoor klitten de stofdeeltjes samen en vallen ze meer naar beneden, nadeel is dat je dit op synths ziet. Voordeel is denk ik dat de stofdeeltjes minder makkelijk tussen pots gaan zitten en echt de gear binnendringen (hoop ik dan maar).

Als je het dan echt goed wil doen ook een luchtreiniger die vocht uit te lucht haalt, want dat is echt killing voor electronica.

Ionisatoren neutraliseren ook andere kleine deeltjes, met een UV filter erachter maken ze die dingen ook 'dood' .. ofzo.. schijnt... het ruikt iig frisser.

Anyway, hier een linkje waar ik mijn shit gekocht heb: http://www.cleanair-online.nl/

Back