Roland S 770 en monitor

kraworst

Stamgast
Ik ben in het bezit van een Roland S770 sampler en ik weet dat je daar een beeldscherm op aan kunt sluiten.
Nu heb ik niet zo'n zin om zo'n lelijk oude monitor ( tv) in de studio neer te zetten ( is ook geen gezicht naast al die mooie 2011 monitors en ipads:P)
Heeft iemand een idee voor een alternatief?
Wat kun je allemaal aansluiten op de video uitgang vd S770?
Dank u!

oeps! ik dacht dat een VGA output was maar het blijkt om een RGB output te gaan... dat moet voor een goed modern scherm geen probleem opleveren volgens mij

Het is RGB. De kabelcodering lijkt op die van het huidige Component maar is volstrekt niet compatible. Ben bang dat je in de CRT's terechtkomt zoals die ook voor broadcast en eens de Amiga's en de ACORN's werden gebruikt

RGB digital is dat.dat zit volgens mij toch niet op hedendaagse monitors? Volgens moet je dan zo'n jaren 80/90 kleurenschermpje hebben..?

Als je in een PC een video bewerkingskaart zet (video input, b.v. S-video,of composite), dan kan je het signaal van de sampler op je monitor krijgen. Moet je wel een PC in je studio hebben, in een hardware only studio is dit dan geen goede oplossing.

Ik heb voor de S760 gelezen dat het kan op deze manier, details van de S770 ken ik niet.

ik heb een paar jaar geleden een beveiligings monitortje ( zwart-wit) eraan gehangen,deze had een video in ingang en dat werkte perfect.
Deze is echter kapot,ik zou niet weten waar ik dat moet kopen..?
dan maar zo'n lelijk schermpje van MP plukken?
http://bit.ly/n5lE1g

Back