hehe, dan zit het goed, zowiezo, als je in de laatste minuut een bod uitbrengt en je hebt het hoogste bod gedaan dan wil dat niet zeggen dat je bod ook de prijs is, de prijs is over het algemeen niet meer dan een euro tot iets van een tientje hoger (afhankelijk van het totaalbedrag) dan het op een na hoogste bod.
Dus, als jij 100 euro bied, maar het op een na hoogste bod was bijv 60,- euro, dan kan het zijn dat jij het artikel voor 61 euro hebt. Maar dan moet je wel de hoogste bieder zijn.
Degene van Dickbest gebruikt een vriend van mij en deze mist wat vermogen. De HQ bevalt mij echt goed, heeft voldoende vermogen en het geheel is stevig. Bijgeleverde punt is denk ik voor smd net te groot maar een andere punt kan er zo in. Heeft al vele uurtjes staan gloeien
ik heb dezelfde als Olaf in een ander kleurtje en idd prettige bout, aanrader voor het geld
ook nog een hete lucht station voor het fijne werk, maar die gebruik ik niet heel vaak
Die HQSolder 30 is echt fijn in gebruik.
Ik doe al zeker 4,5 jaar met dat ding en ik gebruik m gemiddeld wekelijks.
Één complete reservebout kost één tientje.
+1 !
Zijn er mensen die ervaring hebben met Hakko?
Helaas is er nauwelijks iets te vinden in Europa op ebay, maar met de gevallen dollarkoers is't toch nog de moeite waard.
Anders ziet die HQ-Solder 30 er ook wel interessant uit.
Wat een gedoe allemaal zeg.
Met het solderen van printjes, draden en componenten soldeer ik al jaren met een 15 watt boutje van Antex. Wel met een afgeplatte punt, omdat een totaal ronde punt voor mij echt niet werkbaar is.
Doordat de punt is afgeplat, kun je er wat tin op doen en soldeer je supermakkelijk je onderdelen vast. Temperatuursproblemen heb ik nooit gehad.
Ik had ook z,n velleman 30W om kabels te solderen. Ding was de twee de keer dat wou gebruiken al stuk. Kreeg een nieuwe van de winkel en die was ook vrij vlug kapot. Toen ik de derde keer terug kwam kreeg ik een ander merk soldeerbout met een hoger prijs kaartje en hoefde niets bij te betalen. Heb nu een Antex en deze blijft het wel gewoon doen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.