imageline vocodex vocoder aan de praat krijgen in ableton

beun_co

Stamgast
Hallo, weet er iemand hoe ik de imageline vocodex vocoder aan de praat kan krijgen in ableton. Op youtube kan je wel een paar videos vinden maar het gaat daar over fl studio en daar ben in niet mee vertrouwd.

Hier een link naar de website van imageline > vocodex > http://www.image-line.com/documents/vocodex.html

Grtz dries

Zal iets in de geest zijn van:
Audiokanaal aanmaken, Mic aan op dat kanaal (of een wav / aiff erop gooien)
Vocoder als insert op dat kanaal knallen.
Midi kanaal aanmaken en routen naar het audio kanaal waar de vocoder op ge-insert is.
en gaan met die banaan.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik helemaal niet met ableton werk.....

Suc6

Hey, ik ga dit eerstdaags es checken. Normaal zou dit wel moeten lukken denk ik op via uw manier.
Grtz 3s

Ik word altijd zo moe van deze topics.

Dit soort dingen heb je in een uurtje uitgevogeld en daar leer je een stuk meer van dan het meteen maar te gaan vragen. Is allemaal echt geen rocket science.

Sorry hoor.

Het is al topic nr. 90 waarin het handje wordt opgehouden om een antwoord te krijgen in plaats van de handleiding te lezen en zelf moeite te doen. Ik meen ook nog ergens een prive-bericht te hebben liggen van 2 jaar geleden waar ik toen nog heb uitgelegd hoe het hele principe werkt, maar goed, dat zal al wel weer vergeten zijn.

Als ik het zo zie zou ik een andere hobby zoeken. Je komt zo toch geen meter vooruit als je elke keer vastloopt op dit soort elementaire dingen?

Vocalen in kanaal x, links pannen.
Carrier (bijv zaagtandsynth) op kanaal y, rechts pannen.
Beide kanalen naar kanaal Z sturen, hier de vocoder op zetten.

Leuke melodietje op synth spelen of programmeren. Leuk stukje zingen zo vals als je maar kan.

Tegelijk afspelen. Klaar alweer.

Back