Propellerhead Balance

theiz

Redelijk lid
Propellerhead komt met een externe interface gericht op reason gebruikers. :okdan:

Ik als fervent reason gebruiker ben hier heel blij mee en denk er dan ook sterk over deze aan te gaan schaffen. Mooi is dat ze er ook een reason essentials Software bij geven.

Ik hoop dat ze waar kunnen makewn wat ze beweren en dat opnemen binnen reason met deze kaart net zo intuïtief werkt als het prgramma zelf.

dit is wat ze schrijven in hun nieuws brief:

Today we are thrilled to announce Balance, our new 2 in X 2 out audio interface, along with Reason Essentials music production software.

zie hier de website

20110712-balance.jpg

Zonde van je centen.

Maar mss werkt het voor sommige. (om nog positief te blijven)

Geniaal trouwens dat je dit in de subgroep MIDI gepost hebt :D

Ik moet heel eerlijk toegeven dat de specs mij weinig zeggen, wat ik belangrijk vind is dat ik intuitief en creatief kan werken, en aangezien ik ten tijde van reason 1, na een jaar of twee geen muziek meer gemaakt te hebben met mijn cubase op de atari. Als of het niks was weg was met produceren in reason hoop ik er vooral op dat ze de workflow net zo heerlijk intuitief gehouden hebben.

Ik sta uiteraard wel open voor andere suggesties, want de update naar 6 kost me zowiezo maar 149 euro, dat betekdn dat ik dan nog 250 over heb voor een andere sound card. En ik hoef geen super specs maar wel een fijne workflow in reason :D

line 6 kb 37 op de reason preset heeft een erg fijne workflow vind ik.
Instant combinator tweaking.

En wat heb je aan een soundcard van 449 euro als het niet eens een midi controller is .... score dan voor 150-170 euro een 2e hands line 6 kb 37 en zet 'm op de reason prest.
Dan heb je en goede geluidskaart en de midi knoppen zijn gelijk draaibaar, voor met de combinator werken ze direct 1 op 1 (4 knoppen, 4 toetsen)

Laatst gewijzigd:
Hehe, zo sprak ik 3 jaar geleden dus :D

Inmiddels heb ik zelf een Balance en die klinkt toch echt wel beter dan de kb 37, eerder richting de TC Electronic konnekt serie maar dan met usb.

Propellerhead heeft laten weten dat de voorraad Balance geluidskaarten op zijn en ze geen nieuwe gaan maken. Alleen nog richten op software. Als je er nog eentje wilt zul je snel moeten zijn of 2e hands moeten zoeken. De prijs is inmiddels ook al gezakt naar rond de 300 euro.

https://twitter.com/PropellerheadSW

Ik zou persoonlijk niet zo snel meer investeren in een end of life audio interface. Hoelang blijft Propellerheads dat ding bijvoorbeeld ondersteunen?

Propellerhead heeft toegezegd dat ze zo lang het technisch mogelijk is Balance blijven ondersteunen, iets wat ze ook met hun software altijd gedaan hebben. Balance werkt volgens anderen prima met windows 8 en usb 3 dus die heeft nog wel een aantal jaar te gaan.

Back