vraag over Core I5 Processor

Rob1986

Stamgast
Hallo

Wie heeft goede ervaringen met laptops om muziek mee te producen.
Mijn vraag gaat over de nieuwste Intel Core I5 processoren in de recente laptops.

Die hebben een Turbo Boost heb ik ergens gelezen, dat de processor van 2,30 ghz naar 2,90 ghz zou gaan bij zware taken.

Nu was mijn vraag heeft iemand daar goede ervaringen mee en helpt die automatisch overklok ook als je meer VST instrumenten tegelijk afspeelt of is het meer voor games gericht.

Kan je meer virtuele instrumenten tegelijk afspelen. Of is het toch beter om naar
Core I7 van Intel te kijken. Mijn bedoeling is om Cubase op de laptop te gaan draaien en Fruity Loops.

Graag had ik wat meer info over die Core I5 in laptops.

Alvast bedankt

De I5 is een prima CPU en indien er veel CPU power nodig is, onder andere door meer VST's, dan gaat de Turbo aan :-)
De I7 is nog krachtiger en zal nog beter performen.
Let wel: Ze performen beide enorm goed, dus daar hoef je je echt niet druk over te maken.
Heb je genoeg geld, neem dan de I7, anders de I5.

ik heb een I3 laptop.

Waarbij de Grafische kaart in de processor zit verwerkt(GPU).
Ik merk dat als ik alleen op internet zit dat de Cpu soms langzamer werkt, maar als gebruiker merk je daar helemaal niks van.

Mijn I3 is trouwens een Quad-core. Van de nieuwere reeks I3-650. Fijn dingetje.

Heb sindskort ook een nieuwe PC met een I5 2500k, ding is ECHT retesnel..
Ik zou eerder het prijsverschil tussen een I5 en I7 gebruiken om te investeren in een SSD..
Imo is dat een zeer goede investering.., boot tijden van ca 15/20 sec sec.., echt bizar snel

Bottomline, ik zie die voordelen van een I7 prijstechisch niet opwegen tegen een I5, voor mijn gebruik...

dat laatste is wat ik net heb gedaan, maar dan in een mac. qua benchmarks zeg het ook wel iets over windows dozen denk ik. de standaard 27" imac i5 4 gb & normale hdd zit met xbench zo rond de 220 punten, en een i7 zo rond de 260. een i5 met een vertex3 (120 euro) en 16 gb ram (160 euro) scoort 460 punten. tel uit je winst...

De i5 is prima voor wat je wilt, 4GB RAM en minstens 5400 RPM disk en het komt goed, tenzij je echt overboard wilt gaan met plugs en/of tientallen audiotracks.

Amd Bulldozer komt binnen enkele maanden op de markt, als je geduld hebt kan het interessant zijn.

een 5400 rpm disk zou ik echt niet voor gaan..., je gaat echt geen spijt krijgen van een SSD.., snelheidswinst is gigantisch

Ik heb zelf de Vertex 3 Max IOPS 120GB (snelste consumenten ssd verkrijgbaar) in mijn macbook pro, en het is echt waaaaaanzinnig snel! 550MB/s lezen en 500MB/s schrijven. Das het geld dubbel en dwars waard! Plus het feit dat het schokvrij is, ik sleep veel heen en weer met mijn mac, ding staat vaak op het podium te trillen enzo, dan is een statische schijf wel een pre vind ik, ik weet hoe fragiel HDD's zijn, hoeft maar net lullig te stoten of te vallen en het kan kapot zijn...

Ik heb nu in de studio een overclockte i7 860 op 3,63Ghz, maar zit ook te denken aan een upgrade, weet nog niet zeker of ik voor de 2500K of de 2600K ga of misschien wacht ik wel eerst op de nieuwere generatie, cpu is momenteel absoluut geen bottleneck, maar mag nou eenmaal graag vooraan lopen qua hardware ;)

Back