Hi guys,
Ik ben er zelf ook al achter gekomen dat ik geen pre-amps op mijn interface heb.
Wel hangt er een Vestax PCV 275 (dj) mixer tussen interface en monitor speakers. Deze mixer heeft twee jack ingangen voor microfoons. Denk dat ik het op deze manier probeer op te lossen.
Qua toepassing... Zang zal zeker niet gebeuren. En als er gezongen wordt dan is ieder resultaat dat eruit komt al voldoende voor mij op mijn zoldertje. Ik stel absoluut geen eisen aan de mic. Sterker nog, in eerste instantie is het meer bedoeld als educatief middel om toch eens "iets" van vocal recording te leren.
Als blijkt dat ik hiermee verder wil, dan zal ik eerst de zolder stevig onder handen nemen (akoustiek etc) en dan pas gaan investeren in andere hardware om mee op te nemen.
ik denk er dan ook over om de behringer XM8500 te nemen. Kost slechts een euro of 16... kan haast niks zijn voor dat geld. Maar we zullen het zien. Als blijkt dat ik verder wil met opnames, dan heb ik snel genoeg gekozen voor een SM58 (of soortgelijks)
In ieder geval bedankt voor jullie vele tips.