Welke synth om mee te beginnen

Dacide, kijk gewoon eens wat er op het moment aangeboden wordt, het zijn allemaal leuke synthesizers, kijk gewoon welke je voor de beste prijs kunt kopen. Is het niets, zet je hem voor datzelfde bedrag weer te koop. :okdan:

Ja precies.. ga ik ook doen. Heb geen grote haast ofzo. Heb net sinds een paar weken een Remote SL 49 mk2... dus ben nog steeds happy :)

Als ik ergens dit jaar nog een hardware synth in bezit heb vind ik het prima. Ik houdt marktplaats gewoon scherp in de gaten.

Verder ben ik ook van mening dat ik met alle hierboven genoemde synths meer dan voldoende plezier ga hebben. Bevalt t niet, mooi dan gaat ie gewoon opnieuw de verkoop in en kopen we een andere.

Wel heb ik 1 laatste toevoeging:
Mijns inzien komen JUIST de lage tonen volledig tot zijn recht op hardware synths. Ik heb altijd het gevoel dat een VSTi juist in de lage regionen minder mooi klinkt dan een hardware bak (correct me if wrong)
Dit gezegd hebbende... Als ik qua klank de prioriteit leg op mooie lage bassen.... welke van eerdergenoemde synths bieden dan de meeste waarde?

De betere vst's zijn ook prima in het laag. Laag vind ik soms ook best wel een lastig begrip want de 1 vind dit mooi en de ander dat. Zo vind ik persoonlijk het laag van een JP80x0 niet mooi, maar die van de Nova en de Nord weer wel...maar het is ook echt een kwestie van smaak. Al zal je lijstje wel anders worden denk ik als laag echt je doel is.

Back