Welke budget microfoon voor basic vocals

Ik weet niet of die al genoemd is, ik heb zelf een studio projects B1, kost je 109 euro,
Mooi kistje er bij en een shockmount, vind de kwaliteit uitmuntend voor de prijs, hij kan behalve vocals ook erg mooi blazers gitaar en losse drums opnemen.
Wel 48v nodig.

Ik weet niet of die al genoemd is, ik heb zelf een studio projects B1, kost je 109 euro,
Mooi kistje er bij en een shockmount, vind de kwaliteit uitmuntend voor de prijs, hij kan behalve vocals ook erg mooi blazers gitaar en losse drums opnemen.
Wel 48v nodig.

Yep erg goede microfoon zeker voor het geld

over het algemeen:

een condensator microfoon vangt meer hoog op, dus wordt de opname helderder dan bij een dynamische mic. soms is dat helemaal niet fijn, die helderheid en klinkt een dynamische prettiger en warmer. dan hoef je ook niet hoog te EQen achteraf.
en de lage frequenties heb je ook niet nodig of je moet Barry White (gaat tot -300 KHz in het laag) als zanger hebben gevraagd.

kort door een bocht:
condensator is dus voor hightech scherp, hoog, helder, duidelijk, groot frequentiebereik, siss, fff, metaal en witte klank..en
dynamisch voor warm, wollig, accent op midden frequenties en zeg maar ge pre-EQed.

condensator heeft voeding (batterij of fantoom voeding ) nodig, en is nogal gevoelig. moet op een standaard in een spin met plopkap (helemaal een grootmembraam). Dynamisch minder of niet.

(toch?)

Back