Korg SV1

woodstock

Ouwe rot
Beste forumers, ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van de sv1, welke ik heb overgenomen van een forumlid alhier.
Ik moet zeggen dat ik totaal verliefd ben op dit ding, maar ik ben tegelijk benieuwd naar andere meningen of ervaringen van dit naar mijn mening erg mooi apparaat.
lk hoor graag! :okdan:

Ik heb nu een tijdje de SV1 van een maat bij mij thuis staan en ik ben niet snel onder de indruk maar wat een dikke epiano's zitten erin, ik vind de amp-models niet heel sterk maar dat heeft die rhodes die erin zit ook niet nodig imho. Heb jij je SV1 nog?

Stukje met de akoestische pianos die erin zitten

Ik denk dat het grootste verschil hem in het klavier zit. Het klavier van Korg is echt wel goed zeg :okdan:

Wel kan je de geluiden deiper bewerken op een Electro aangezien die drawbars heeft.

Ik heb de SV1 als band-keyboard. Ik vind de elektrische piano's geweldig. Maar de akoestische piano-sound is erg onder de maat.

Ik heb de SV nog steeds, en die gaat nooit meer weg denk ik. Ook heb ik een tijdje op Nord gespeeld, maar de feel en touch is daarop geheel anders is mijn mening. De acc piano is idd minder, maar dat heb ik via Vst's opgelost. Kortom een geweldige bak!!!

Ik heb nu zelf de SV1 naast een Rhodes MKI 73 staan :duivels:
Gisteren heerlijk zitten jammen met zn tweeen, 1 op de rhodes en de ander op de SV1, vulde elkaar perfect aan !

Back