Met welke gear zijn de meeste hits gescoord?

loveyourjunos

Ouwe rot
Vanuit de gedachte, als ik dat allemaal heb, ligt het in ieder geval niet aan mijn spullen :-)

We kunnen wel steeds blijven zeggen dat het om je eigen creativiteit gaat, maar een lijst van nummer 1 of een hele rits albums bewijst wat mij betreft wel de waarde van een instrument. Dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden, vergemakkelijkt misschien een aankoop, in plaats van thuiskomen met een of ander flutding wat alles net niet echt goed kan. Dit is denk ik de grootste valkuil voor beginners.

Ben benieuwd of we er uiteindelijk een 'en als het dan nóg niet lukt... damn, dan kun je beter stoppen', -lijstje van kunnen maken :P

'Populaire gear waarmee nog nooit een hit mee is gescoord' mag ook trouwens... :D

Aantrekkelijke zanger(es).

achja, definieer "hits" he.

Zonder diepgaand (en waarschijnlijk langdradig) onderzoek zal je deze vraag nooit correct kunnen beantwoorden.
Het zou wel een leuk weetje zijn, maar ook niet meer dan dat.

We zouden ons waarschijnlijk ook verbazen aan het resultaat.

Het eerst wat in me opkomt is de Jup-8, binnen de synths. Maar dat is omdat ik een grote jaren '80 liefhebber ben.
Er spelen zoveel parameters mee in deze vraagtstelling dat je er nooit eenduidig op zal kunnen antwoorden.
Hoogstens in een matrix van tijdperken versus genres gieten ofzo.

Ben benieuwd of we er uiteindelijk een 'en als het dan nóg niet lukt... damn, dan kun je beter stoppen', -lijstje van kunnen maken
Dit is volgens mij absolute nonsens.

Met eigen creativiteit en inspiratie -:)

Het is me natuurlijk niet te doen om hier daadwerkelijk een boodschappenlijstje voor succesproducers te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig

ik zal proberen het wat concreter te maken met een paar gerichte vragen

welke DAW wordt het meest gebruikt in professionele producties

Menpanelen?

Monitors?

Workstations

Compressie

Galm units

Speelt de vraag of met apparatuur/software hits of goede producties zijn gemaakt voor jullie uberhaupt mee?

Hits worden niet gescoord door gear.

Het gaat om een sterke productie. Een pakkende melodie, een mooie tekst, en veraasend akkoordenverloop, dat soort dingen.

Paul

Hits worden niet gescoord door gear.

Het gaat om een sterke productie. Een pakkende melodie, een mooie tekst, en veraasend akkoordenverloop, dat soort dingen.

Paul

Leuk dat je dat zo zegt, ik ben het er namelijk niet helemaal mee eens. Zeker de laatste jaren zie je dat je met een bepaalde sound de punten die je noemt totaal niet nodig hebt! :P
Ik doel daarmee voornamelijk op bepaalde populaire dance stijlen.

stem

in de "pop":
gibsonLP, fender-tele of strat ?, martin,
hammond b3
fender rhodes

(minimoog
dx7
d50
fairlight
jp8 )

Laatst gewijzigd:
@Keybern: niemand zegt toch dat het wetenschappelijk onderbouwd moet zijn? :) het is juist gewoon wat men DENKT welke gear de grootste hits heeft gescoord. Het hoeft dan niet gelijk de waarheid te zijn..
ohh, in dat geval noem je maar gewoon enkele synths op en dan zijn we gelijk over met dit draadje.
Ik had sowieso al mijn bedenkingen bij de drijfredenen achter deze vraag.

Zeker de laatste jaren zie je dat je met een bepaalde sound de punten die je noemt totaal niet nodig hebt! :P
En daar kots ik op.

I'm out :doei:

Leuk dat je dat zo zegt, ik ben het er namelijk niet helemaal mee eens. Zeker de laatste jaren zie je dat je met een bepaalde sound de punten die je noemt totaal niet nodig hebt! :P

Ja maar je zal toch een pakkend rifje moeten hebben of iets dergelijks.

paul

Back