Yamaha CS1X ?

bij huigens in hengelo staat nog wel een nieuwe cs2x; ze worden dus nog nieuw verkocht

Synth kopen!!!

Synth kopen!!!

Holy shit C738, jij hebt 'r wel verstand van!
Hopelijk kun je mij dan ook wat meer vertellen over de orgelgeluiden waarover de CS1x/CS2x beschikken???
Ik speel in een blues en rock 'n roll studentenband en heb al een Roland RD-170 stagepiano.
Ik zoek naar een (tweedehands goedkope= onder 200 euro) leuke synthesizer voor 'erbovenop'.

Heb al e.e.a. gezien van Roland (oude U-20's en JV-30) maar ik wil toch nog even verder kijken bij andere merken omdat ik nog niet helemaal overtuigd ben van de Rolands.
Zoals ik al zei wil ik vooral wat meer 'jazzy' (Hammond)orgelgeluiden en EP's. De RD-170 heeft er nl. maar 4, dus vrij beperkt als je blues speelt!

Ik hoop dat je mij ook nog even zou willen helpen, wellicht weet je ergens online een manual of lijst met geluiden van de CS1x te staan?

Alvast hartelijk bedankt!:okdan:

groeten, Jentse Hoekstra

Geen CS1X, maar heb je al gedacht aan een DX7?
Verschrikkelijk om te editten, maar erg goed voor EP enzo.
De TX7 is een kleine module van de DX7 en kan je voor €75,- wel scoren. Koop er voor hetzelfde bedrag een 2e hands FX-bak (om die EP`s nog lekkerder te laten klinken) bij en je kan los en bent voor €150,- klaar
Op het Internet zijn duizenden patches voor de TX7(DX7) te vinden die je makkelijk via de computer aanpast en/of overpompt.
Ander voordeel van de TX is dattie erg makkelijk te vervoeren is (klein)

Volgens mij een hele mooi budget oplossing....

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Geen CS1X, maar heb je al gedacht aan een DX7?
Verschrikkelijk om te editten, maar erg goed voor EP enzo.
De TX7 is een kleine module van de DX7 en kan je voor €75,- wel scoren. Koop er voor hetzelfde bedrag een 2e hands FX-bak (om die EP`s nog lekkerder te laten klinken) bij en je kan los en bent voor €150,- klaar
Op het Internet zijn duizenden patches voor de TX7(DX7) te vinden die je makkelijk via de computer aanpast en/of overpompt.
Ander voordeel van de TX is dattie erg makkelijk te vervoeren is (klein)

Volgens mij een hele mooi budget oplossing....
mee eens
er komen DIKKE hammond sounds uit
en ook de rhodes klinkt lekkerrr

Back