Akai SCSI Kabel

Status
Please reply by conversation.

Kneelz

Reuzebonk
Heeft iemand er nog eentje liggen toevallig, voor de Akai S3000? Ik heb er nu één aanhangen van een centimeter of 40 maar ik wil hem in het rack hangen dus ik zoek er eigenlijk één van minimaal een meter. Het liefst twee meter, hoewel dit geloof ik niet ten goede komt van het signaal.

O, ja... Voor een Iomega ZIP-drive, dat is dus een 25 pins Male geloof ik. Op de Akai zit dacht ik 25 pins Female. of andersom.

Je moet dus 2x 25-pins D-sub hebben.

Voor de zekerheid:
Is een het een full-SCSI ZIP of een ZIP+ die zowel parallel als SCSI aankan?
In het tweede geval kan je nl. allen met een verlengkabel werken, niet met een volledige vervanging.

Vanavond zal ik 's in m'n kratten zoeken, wellicht dat ik nog wat heb.
Mag voor weinig weg.

Het is een Iomega Zip250, zoals hieronder afgebeeld. Ik neem aan SCSI dus.

Attachments

• iom_sup_zip_100_250_scsi_rear.gif
    iom_sup_zip_100_250_scsi_rear.gif
    11,4 KB · Bekeken: 65
Ah, van de ZIP250 is geen plus-versie.
Die was er alleen van de ZIP100, daarna hebben ze dat onding uit productie genomen vanwege de [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Click_of_death]Click of Death.

Wat kabel betreft moet ik je teleurstellen: vele smaken aanwezig, maar geeneen met 2x 25pins D-sub of zelfs maar een combinatie om dat te maken.

Jammer maar bedankt voor de moeite in ieder geval. Dan maar eentje bestellen ergens. Kun je een parallel kabel trouwens gemakkelijk omsolderen naar scsi? Ik zag wel de layouts van kabels ergens op internet maar ik werd er niet echt wijs uit.

1 a 2 meter kun je gebruiken al kun je er ook 10 meter tussen doen maar dan gaat de prijs ook meteen omhoog :)
De Scsi kabel en beetje weghouden van stroomkabels en audiokabels.

Mooi, dan ga ik er één van een meter of 2 zoeken. Als iemand nog een webwinkel weet... het is namelijk niet dat het aanbod echt groot is of zo.

Gaat het hier overigens over een S3000 of een S3000XL? De ene heeft nl. een 50 pins centronics aansluiting de andere een 25 pins Dsub aansluiitng

Ik denk dat het om een XL anders pas het niet :)

Ik denk dat het om een XL anders pas het niet :)

Een zipdrive aansluiten kan op beide samplers, als je maar de juiste kabel hebt :P

De topic starter spreek over een S3000 en "denkt" dat er een 25 pins aansluiting opzit. Een beetje tegnstrijdig dus en het is mij nog steeds niet echt duidelijk welke kabel Kneelz nu nodig heeft.

Voor een S3000XL+ Zip heb je dus een DB25-DB25 kabel nodig
Voor een S3000 + Zip heb je dus een Centronics 50-DB25 kabel nodig.

Cheers

Een zipdrive aansluiten kan op beide samplers, als je maar de juiste kabel hebt :P

De topic starter spreek over een S3000 en "denkt" dat er een 25 pins aansluiting opzit. Een beetje tegnstrijdig dus en het is mij nog steeds niet echt duidelijk welke kabel Kneelz nu nodig heeft.

Voor een S3000XL+ Zip heb je dus een DB25-DB25 kabel nodig
Voor een S3000 + Zip heb je dus een Centronics 50-DB25 kabel nodig.

Cheers

Klopt voor een S3000 ( geen xl ) heb je dus deze nodig
http://store.stsi.com/assets/images/products/scsi-db25-c50-06_2.jpg

Nee, ik dacht dat ze allemaal wel hetzelfde zouden hebben in die reeks. Het is een CD3000XL en dat komt dan wel weer overeen met de S3000XL, DB25-DB25. Ik zal de links eens even bekijken, of ze mijn lengte er hebben. Heb toch een tijdje gezocht maar ik kon geen lange vinden.

Status
Please reply by conversation.
Back