Geen koptelefoon output, over normale output dan maar?

Kneelz

Reuzebonk
Mijn Delta1010 heeft geen koptelefoon uitgang, lekker slim van ze. Ik gebruik van de outputs eigenlijk hooguit 4 uitgangen dus ik dacht; dan doe ik in uitgang 7 en 8 een monojack die ik naar een stereojack leid. Natuurlijk niet ideaal qua versterking maar goed, nu even geen geld maar wel kabels over.

Zou het nut hebben of is dit het proberen niet waard?

Als je een koptelefoon met een wat hogere uitgangs impedantie pakt, zeg > 100oHm, dan zou het best wel redelijk moeten kunnen gaan.

Meestal zit er in de uitgang een opampje waar in de opamp zelf een uitgangs weerstand van +/- 50-75 ohm zit. Deze zit in de terugkoppel loop waardoor het lijkt alsof de opamp een lage uitgangs weerstand heeft. Echter zal de uitgang snel clippen bij lagere load impedanties.

Lang verhaal, maar dus koptelefoon met hogere uitgangs impedantie zou wel moeten kunnen.

Aanmaken topic duurt toch al langer dan zelf die kabels erin prikken?

:) Ik heb hem helemaal zelf gekocht ja, dat wel. Het is trouwens niet zomaar insteken, ik zal toch wat kabels moeten mollen en het een en ander solderen toch? Het gaat om de AKG k701, die heeft volgens mij wel een redelijk hoge weerstand. Eens proberen.

K701 is 62oHm, kan zijn dat het allemaal wat 'geknepen' gaat klinken. Als er bv een standaard opamp (TL071 oid) gebruikt wordt op +/- 15V dan haal je er ongeveer 65mW uit. Meestal draaien geluidskaarten op veel lagere spanningen en zal er dus nog minder uitkomen.

Kan ik beter wat sparen voor een headamp dus. Doet een budget kastje zijn ding voldoende?

Ik heb gewoon een klein mixertje er tussen gezet.Vanuit de Audiofire gaat een stereo paar naar mijn monitoren en een stereopaar naar een mixer. Werkt prima. Kan ik eenvoudig op het mixertje het volume van de hoofdtelefoon regelen.

Ik gebruik hiervoor deze Behringer mixer.

Behringer_XENYX_502_PA_en_studio_mixer_1.jpg

Idem als Vasc, maar dan met een Soundcraft Notepad mixertje

paul

mixer kan ook inderdaad, thomann staatook vol met cheapy little headphone amps, vind wel wat.... thanx

Back