@audiocollage: Heb je zelf ook een Juno-stage
Neen, nooit gehad en nog nooit gezien buiten een prentje (gisteren omwille van deze topic).
Ik heb mijn Midifiles zo gemaakt dat ik in de 1e maat een midi-dump heb gemaakt, waarin alle commando's staan voor de instellingen van een performance, dus geluiden, midikanalen, effectinstellingen enzo.
Dat is een zeer goede werkmethode.
Wanneer ik nu deze midifile afspeel op de song-player van de juno-stage dan worden de juiste commando's afgespeelt.
Maar wanneer ik nu mee wil spelen met de vooraf ingestelde geluiden (dus ook in die midi-dump gezet)dan hoor ik niet de juiste geluiden.
Dit is wel geval wanneer ik de midi-file afspeel vanuit mijn pc!
Misschien zo duidelijker??
Normaal heeft het keyboard ook nog een midikanaal setting die je best mee in de performance opneemt/instelt.
De programnumbers, die je voor het meespelen op het klavier wil gebruiken, bepalen de juiste geluiden, als die op hetzelfde kanaal staan dan deze van het klavier.
In single-playmode is dit praktisch altijd het geval, in performance-playmode meestal niet. Ik veronderstel dat die Juno-stage wel multi-timbraal is, vermits je over performances spreekt.
Zodoende dien je de juiste voice in die multi-timbrale performance te kiezen (wat mogelijk enkel in de performance-editmode kan) om alzo 'live' nog verschillende
klanken/programnumbers te kunnen kiezen voor die ene voice uit de performance, welke de klavierdata dient te ontvangen (noten).
Dit is de standaard werking van de meeste performance-modes.
Dat het anders is bij gebruik van je pc kan gelegen zijn aan de track die in je DAW actief is en welke alzo het midikanaal bepaald waarop noten vanaf je klavier geredigeerd worden.