soundriver access c probleem

mis3x

Ingeburgerd
ik heb een paar dagen geleden een access C synth. gekocht en heb een probleem met die software controller sounddriver
ik heb aller eerst de sounddriver automatisch mijn virus c desktop laten zoekn dat werk allemaal wel , hij laad dus wel alle geluiden in enzo , maar als ik een geluid neem en daar bijvoorbeeld in het scherm aan het cut-off knopje schuif met mijn muis dan reageerd mijn virus niet , logic gaat wel spelen en hoor wel geluid van de virus maar die cut off effect hoor je dan niet , als ik op mijn virus aan de cutt off knop draai krijg ik wel die verandering in het geluid en kan ik het ook gewoon opnemen in logic ,
moet ik nog wat instellen in mijn virus ? de handleidingen van c en sound driver wordt ik ook niet echt wijs van , ook de web site hulp is een beetje vaag..

ik heb het als volgt aan gesloten :

masterkeyboard op creative audigy kaart midi in/out
virus c op pulsar II kaart midi in/out

verder werkt het prima ik kan alle parameters van mijn logic aansturen , zenden naar logic en bijvoorbeeld opnemen alleen mijn sound driver doet een beetje moeilijk

moet ik hiervoor toch een midi interface voor aanschaffen omdat ik mischien de masterkeyboard op de creative heb aangesloten en de virus c op mijn pulsar? waardoor soundriver deze midi commandos niet van mijn pulsar naar mijn creative kan zenden? en anders om
of moet ik iets instellen op mijn virus/soundriver

alvast bedank

:okdan:

Je moet de Virus instellen dat hij sysex info verstuurd en ontvangt. ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Je moet de Virus instellen dat hij sysex info verstuurd en ontvangt. ;)

dat heb ik geloof ik wel gedaan ik zal vanavond nog eens kijken maar ligt dat mischien niet aan die pulsar of creative kaart ?
omdat ik hier ergens op deze site iets heb gehoord dat die sysex functie van pulsar en creative beetje brak zijn.

Je moet niet zo veel verwachten van die sounddriver, heb hem zelf ook maar `t loopt meestal erg snel vast en zo hoor ook het zelfde van andere gebruikers.

Maar waarom moet moet je dat dan met de muis bewerken, je hebt knopen man niks beters dan dat.

Origineel geplaatst door metatron
Je moet niet zo veel verwachten van die sounddriver, heb hem zelf ook maar `t loopt meestal erg snel vast en zo hoor ook het zelfde van andere gebruikers.

Maar waarom moet moet je dat dan met de muis bewerken, je hebt knopen man niks beters dan dat.

het werkt gelukkig wel allemaal wel alleen wat je zegt soms loopt ie wel vast ook is het vaak zo als k een geluid die heb bewerkt in soundriver en ga opslaan in soundriver dan kan niet de naam veranderen (of ik weet niet hoe het moet )in een andere naam en vaak is het ook zo als ik het save dat hij het (denk ik) tijdelijk saved , dus als ik de virus uit heb gehad en wil de volgende dag het zelfde geluid op vragen dan is het weer die vorige preset geluid , dus moet ik het ook nog saven in mijn virus, werkt allemaal een beetje ongemakkelijk.. alleen het overzetten van die patches die je bijvoorbeeld van die site download is wel erg makkelijk alleen ik snap nog niet helemaal hoe ik zelf zo'n libery kan maken , wat ik wel erg jammer vind is dat soundriver het knopje niet laat schuiven als je een knop van die virus draaid, dan zou soundriver wel perfect zijn geweest
maar ik heb dat bakkie nog maar een weekje duss die soundriver komt later nog wel eens.. virus rules!:okdan:

soundriver:

pluspunten : grafisch zit er wel gelikt uit
beter overzicht over lfo's, osc en blablabla
libery bank overzetten in je virus/laden van geluiden

minpunten : knopjes draaien niet mee in soundriver (want ik ben knoppen geil)
crash snel
inladen van virus gegevens gaat ook erg traag bij opstarten (maar jah ik zal het wel verkeer doen 8~)
saven van geluiden beetje vaag
vaak verspringt het geluid weer naar de orginele staat als ik een geluid heb gemute in logic en weer aan zet
en nog wat meer kleine "mens erg je niet" dingen

what is this SounddRiver you people keep talkin' about? :duivels: :D

Origineel geplaatst door cyan_circle
what is this SounddRiver you people keep talkin' about? :duivels: :D

midicontroll progammatjeu (software ) voor access virus c (maar ook voor bepaalde roland en andere synths)

Origineel geplaatst door mis3x
midicontroll progammatjeu (software ) voor access virus c (maar ook voor bepaalde roland en andere synths)

pirate.jpg

aargh laddie... Piratenkapitein Hugo 'Hernandez' Hollebroek denkt dat jij SoundDiver bedoelt... hoist the jolly roger!

Origineel geplaatst door cyan_circle
pirate.jpg

aargh laddie... Piratenkapitein Hugo 'Hernandez' Hollebroek denkt dat jij SoundDiver bedoelt... hoist the jolly roger!

:slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje:

Back