Is er heden ten dage nog interesse in floppies?

P-Five

gearhead
Ik ben met een grote schoonmaak bezig en heb nog dozen met floppies (die gebruikt zijn in de vorige eeuw). Ik sta op het punt ze gewoon weg te gooien maar wellicht is er nog een gebruiksdoel voor. Worden floppies nu nog gebruikt, bv bij vintage samplers?

Worden volgens mij nog aardig wat gebruikt hoor....ik heb hier flink wat spullen staan die alleen maar floppies slikken. Gelukkig heb ik nog een grote voorraad van die dingen; ooit een keer meegenomen van mijn werk (hoef ze alleen maar te formatteren).

Mij kan je er dus niet mee blij maken, maar ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die ze graag willen hebben :)

Als het DD floppies zijn zul je gretig aftrek vinden, inderdaad met name voor de oude samplers.

Als het HD floppen zijn is het wat minder interessant, omdat die nog gewoon nieuw te koop zijn. Maar mogelijk kun je er inderdaad nog iemand blij mee maken als ze gratis zijn.

Ik herinner me dat ik die hd floppies aan 1 kant afplakten (1 van de gaatjes welke mist op de dd) en ze dan als dd floppy's kon gebruiken voor mijn akai sequencer.

Da's andersom, als je je computer wilt laten denken dat een HD flop een DD is. Voor een DD drive hoef je niks af te plakken (die snapt dat extra gat sowieso niet). Maar de magnetische laag op een HD flop is anders en daarom werken ze niet altijd even goed in een DD drive.

Citaat P-Five : Worden floppies nu nog gebruikt!
Ik gebruik ze nog in m'n Yamaha QS-300 en Kawai O-80.
Dus denk wel dat je er mensen mee blij kunt maken.

Ik gebruik ze ook nog en zou iemand hier ze in de buurt ze gratis over hebben stond ik vanavond op de stoep.

Ik heb er nog heel wat. DD en HD. Een groot aantal hoort bij een bepaalde sampler. Zo heb ik de Roland bibliotheek voor de W30 op floppie en een doos vol voor de Prophet 2002. Ik zal een inventaris maken en wie wil kan er een aantal krijgen. Voor nop...

Wordt vervolgd...

Ik zou een mailtje of PM sturen gezien dit topic al een klein jaar oud is en de topicstarter wellicht niet meer kijkt.

Heb ze ook nog... Dozen vol zelfs. Met Ensoniq troep er op.

Ik heb er nog heel wat. DD en HD. Een groot aantal hoort bij een bepaalde sampler. Zo heb ik de Roland bibliotheek voor de W30 op floppie en een doos vol voor de Prophet 2002. Ik zal een inventaris maken en wie wil kan er een aantal krijgen. Voor nop...

Wordt vervolgd...

w30=s330 /s550 library ...
die hebk hier nogstaan ,..met 3flops elk;-]]
gooi maar door ..lust je ..whiksie;-]
:okdan:

Ik heb respect voor de masochisten die nog steeds vrijwillig met floppies werken :okdan:

Als je zelfs in een commodore 64 een sd-drive kunt bouwen, zal dat in al die floppy apparaten toch ook niet zo moeilijk zijn? of toch.

Zolang ze geen volkomen achterlijke floppycontroller hadden doet die van HxC het eigenlijk altijd wel. Het enige dat je bij sommige apparaten aan het twijfelen zet, is of ze de prijs van zo'n HxC wel waard zijn...

Ik heb een Mirage staan die ongeveer vier of vijf keer per jaar aan gaat. Daar ga ik echt geen 100+ euro in investeren voor een SD-drive. Daar gebruik ik gewoon floppy's.

Back