system 100m 165

johanz

Gear Professor
Heeft iemand een system 100m 165 portamento module geprobeerd met een 182 sequencer? Lijkt me aardig om de portamento dan met de 182 te kunnen programmeren, zodat de portamento per stap anders is (of uit staat). Een beetje zoals bij de TB 303 dus, maar dan anders. Zou moeten kunnen;

Ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee.

Overigens vraag ik mij ook nog af wat een paar andere modules die ik nog niet heb, de Dual CV/Audio Mixer & Voltage Processor (132), en de Signal Gate & Multiple Jacks (173) te bieden hebben in het creatieve proces.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Er zullen niet veel mensen zijn die een 165 module hebben hierzo, zelfde geld voor een 173.

Ik heb zelf een 132 en die gebruik ik bijzonder veel, vooral dat je die +10 en -10 Volt schuiven heb is erg fijn. Kan je net even het cv-signaal mee boosten of dempen.

Je bedoelt Parallel Worlds ?!? Volgens mij heeft hij niet zo gek veel meer staan.
Ik kan er ook naast zitten maar zag volgens mij alleen nog maar 3 191J's staan.

Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat de 165 voor mij erg leuk kan zijn, ook omdat ik inmiddels drie 182's heb en ik bij een 16 step sequence dan bijvoorbeeld toonhoogte, filter en portamento zou kunnen doen. Zag een afbeelding van de setup van Parallel Worlds met twee 191j's, dus ik ga het maar eens proberen. De 165 moet je wel een HEEL klein beetje portamento over het geheel geven (vrijwel onhoorbaar), dan kun je het verder per stap de mate van portamento instellen (weet ik van mijn Noorse contact inmiddels). De 173 vind hij ook creatieve impulsen geven, ik kan mij hier nog niet zoveel bij voorstellen, zou er eens mee moeten stoeien. RSB: dat boosten van die CV kanalen, waarbij gebruik je dat? Is dat niet hetzelfde als wat je meestal met de schuifjes van je modulatie inputs op de VCA/VCF zou doen?

Nee dat is niet hetzelfde, want die MOD-IN schuifjes kunnen alleen maar signaal verminderen ipv versterken ;)

maar je hebt gewoon 3 182's !?! Heftig hoor, als je er ooit 1tje zat ben hoor ik het graag :P

Laatst gewijzigd:
haha, moet me al inhouden om niet naar een vierde te zoeken, maar zal het doorgeven aan mijn vrouw (voor als ik een ongeluk krijg ofzo) :-)

overigens heb ik voor de VCS3 een Urzweg Pro besteld, heb je twee keer 16 met een glide als in de 303 ... wel minder overzichtelijk als een 182 op het eerste gezicht, maar past wel bij de VCS3 (waarvan ik ook nog steeds niet begrijp wat ie doet)

ik vraag mij overigens af wanneer je voltage wil versterken... op VCA of VCF? zag ergens een 132 te koop staan maar moet een beetje rustig aan doen qua financiën en wil eigenlijk vooral een 165 nu... heb je toevallig iets waarop ik kan horen wat jij hiermee doet?

vind de system 100m echt geweldig klinken... heb ook een system 100 model 102 en ik snap wel dat mensen die wat rauwer vinden, maar vind de 100m veel beter multi-inzetbaar in mijn nummers, voor een beetje metalig geknetter en 303 style filter eventueel geïntegreerd met de 102...

wat moeten mensen nog met virtueel analoge dingen, vraag je je dan af? is het zelfde als met summing in computerprogramma's, kan analoog nog steeds VEEL beter... we worden de hele tijd voor de gek gehouden door die apen die alles nadoen met software, maar waar niet verder komen dan dat... vergelijk eens een CS 80 van Arturia (een van de beste softsynths naar mijn smaak) met een echte, is gewoon niet te doen... verschil tussen een mooie vrouw en een vrouw die doet alsof ze heel mooi is met teveel plamuur en de nodige chirurgische ingrepen (ok, ik raak nu echt off topic)

dit soort instrumenten zijn pure inspiratie

en je begrijpt het al, er is nog geen verkoop in zicht ;-)

hey, zie ik nu pas! bedankt! klinkt goed! ik denk dat de glides nog mooier worden als ik de triggers van een 606 gebruik om 'gates' te maken in de sequence loop...

heb net de 132 gekocht, de 165 heb ik laatst helaas net gemist toen hij op ebay voorbij kwam voor ongeveer 500 euro

Wat Johanz met portamento doet, heb ik dit weekeinde met decay-tijd gedaan (wel met een ander systeem). Het resultaat is een levendiger sequence, doordat alle noten niet meer even lang zijn. Ik ga het nu ook met portamento proberen (met nog een ander systeem).

Decay tijd van de echo of gate lengte werken ook lekker, maar eigenlijk alles wat maar te moduleren is word extra geil als je het met analoge sequencers aanstuurt en de sequencers life veranderd. Dus bv de snelheid van een LFO en z´n modulatie diepte of crossfaders en panners om te kiezen tussen 2 modulatie bronnen of bestemmingen. Ring modulatie van 2 oscillators en dan voor beide oscillators een andere sequencer. Of crossmodulatie van 2 oscillators met vca´s in de feedback loop zodat je de modulatie diepte kan veranderen. En dat samen met 2 slew limmiters voor de oscillatoren. Heb je 6 sequencers nodig , maar dan ben je wel een paar uur aan het kwijlen.

Hoe meer sequencers hoe leuker het allemaal word, je kan ze allemaal een andere klok geven en naar andere bestemmingen sturen. Vergeet ook gate sequencers niet, handig om bv klok signalen naar andere sequencers te sturen of om accenten te maken. En met een mixer heb je ook cv erbij.

die laatste gaat m niet worden, want kom maar tot 5 x 16 steps als ik de Urzweg meetel, maar snap ook niet helemaal wat je bedoelt met die 'feeback loop' die kan ontstaan bij crossmodulatie van 2 oscilatoren met vca's... bij de system 100m? of iets anders? waar doe je dat mee?

modulatie diepte LFO is wel geliefd iets bij mij om te step-sequencen, of gewoon filter dingen...

Back