o.k. dan!
Nou ik heb hem nog geen 24 uur dus voorlopig alleen de eerste indrukken:
Die demo's op de site zijn dus echt onbewerkte output vd Evolver, zo klinkt ie gewoon (zelfs beter omdat het wel MP3's blijven) (
Demo DSI Evolver )
Man wat klinken sommige presets vet, neem bijv. Feedback Drone, daar wordt ik gewoon een beetje bang van.
Het valt me wel op dat bij de presets vooral is gekozen voor rauwe, weirde en bizarre sounds.
Als dit is wat je zoekt zit je zeker goed maar hij kan natuurlijk ook gewoontjes klinken.
Over hoe analoog of digitaal hij klinkt zal ik niet teveel zeggen, dat laat ik liever aan de puristen over, maar dat ie vet klinkt staat buiten kijf. Klinkt zowiezo beter dan div. VA synth's die ik heb gehad en/of gehoord.
Hij is vooral erg goed in duistere drones en diepe bassen.
Blijft natuurlijk een monofone synth maar door creatief gebruik van de 4 osc, 4 LFO's en 3 delay's kun je toch hele verassende resultaten halen, dat kun je wel aan de demo's horen.
Waar ik zelf bijv heel benieuwd naar was was de bediening.
Was er een beetje bang voor dat die toch een beetje lastig zou zijn en dat daardoor de synth misschien niet tot zijn recht zou komen onder mijn vingers.
Dat bleek dus 100% mee te vallen, die matrix structuur heb je echt heel snel door en het toekennen van div. modulatie bronnen is ook zo gedaan. De knopjes draaien endless en de eerste klik geeft de waarde aan vd parameter, zo verspring je dus nooit bij het aanpassen van parameters.
Ben niet zo'n analoge sequencer lover (speel liever alles met de hand) maar het maken van sequences ging echt makkelijk.
Als je de sequencer stopt en een step aanpast worden de env. opnieuw getriggerd waardoor je al draaiende hoort waar die step heengaat, kun je dus rustig zoeken ipv een uur naar dezelfde loop te moeten luisteren voordat je de juiste parameters hebt gevonden.
De manual is dun en simpel maar bied voldoende informatie, er wortd wel vanuit gegaan dat je enige ervaring met synth's hebt, als je een newbie bent is het denk ik een beetje lastig allemaal maar ik geloof ook niet dat die zich direct aangetrokken zullen voelen tot dit maffe kastje.
Tja, de looks, ziet er niet echt indrukwekkend uit, maar hij voelt heel solide net als een Machine drum.
Kastje is dus gewoon van bomproof staal gemaakt.
Knopjes zijn een beetje plastic maar voldoen, of ze ook duurzaam zijn moet nog maar blijken.
De externe inputs heb ik nog niet getest dus die hou je tegoed.
Voorlopige conclusie:
VET
Kan er niet meer van maken nu, ben zeer onder de indruk en ik denk dat we dikke vriendjes gaan worden.
Moet er wel bij zeggen dat het de eerste (deels) analoge synth is die ik heb gehad. (op de juno 106 na dan)
Als ik wat brouwsels de moeite waard vind zal ik ze hier posten maar ik denk de de demo's op de DSI site wel voor zich spreken.
Grt. Ronald.