Casio HT-6000 Demo-filmpje

Erg sfeefvol en super creatief weer... evenals het HT700 filmpje wat je een tijdje terug postte. :okdan:
Heb zelf ook de 6000... erg inspirerend... ga de mijne straks ook weer eens ff aanzetten...

Ervaar je een verschil in filter in vergelijk met de HT700?

Erg sfeefvol en super creatief weer... evenals het HT700 filmpje wat je een tijdje terug postte. :okdan:
Heb zelf ook de 6000... erg inspirerend... ga de mijne straks ook weer eens ff aanzetten...

Ervaar je een verschil in filter in vergelijk met de HT700?

Dank voor je compliment!

Ik heb ze naast elkaar beluisterd, maar hor eigenlijk geen verschil in de filters.
ze zijn op beiden even slecht:D
Resonantie doet niet zo veel, maakt het geluid vooral dunner.
Maar dat is misschien wel wat het geluid van deze casio's zo karakteristiek maakt.

Fijne bak die HT-6000... Inderdaad briljant voor lekker melancholische soundjes (zoals hier).

Erg ondergewaardeerd, een van de laatste 'sleepers'.
Alhoewel, met dit soort filmpjes... :D

Ik had m ook, maar hij is al geruime tijd overleden en dus afgevoerd. Hoewel ik er heel wat uurtjes plezier van heb gehad, was dat vooral als midikeyboard en niet als synth. Van de meeste sounds was ik niet kapot en ook de bediening is niet echt handig.

Muziekje 3 vind ik de leukste hier.

Fijne bak die HT-6000... Inderdaad briljant voor lekker melancholische soundjes (zoals hier).

Erg ondergewaardeerd, een van de laatste 'sleepers'.
Alhoewel, met dit soort filmpjes... :D

Ondergewaardeerd is ie wel een beetje. Heeft echt een aparte sound, neigt soms zelfs een beetje naar de Microwave qua sounds van de waves (niet qua filter)

Inderdaad vooral lekker voor de melancholische geluiden, langzame lfo op de waveforms voor een zweverige BOC achtige sound. Jammer dat er geen lfo op het filter zit, dat had hem nog wat interessanter gemaakt.

Ik denk dat het ook wel een beetje een sleeper zal blijven.
Het is nou niet echt een coole bak om in je studio te hebben staan.

blijft toch altijd een beetje knullig zo'n casio keyboard

(wat mij overigens niks uitmaakt, stiekem gebruik ik hem toch best vaak)

Inderdaad, met die plastic behuizing en grote letters CASIO is het geen coole jongen.
Wat wel helpt is een 'loze' 1/4 naar 1/8 koptelefoon adapter erin, dan staan de speakers tenminste uit... :D

Toevallig moest ik inderdaad bij je derde filmpje erg denken aan Microwave, die kan dat inderdaad ook erg goed.
Maar waar de Microwave erg kan 'snijden' blijft de HT-6000 altijd een beetje mellow, beetje 'plinkie-plonkie', en natuurlijk minder complex.
De BOC / Ulrich Schnauss zweverige sounds doet-ie wel erg goed.

Inderdaad, met die plastic behuizing en grote letters CASIO is het geen coole jongen.
Wat wel helpt is een 'loze' 1/4 naar 1/8 koptelefoon adapter erin, dan staan de speakers tenminste uit... :D

Toevallig moest ik inderdaad bij je derde filmpje erg denken aan Microwave, die kan dat inderdaad ook erg goed.
Maar waar de Microwave erg kan 'snijden' blijft de HT-6000 altijd een beetje mellow, beetje 'plinkie-plonkie', en natuurlijk minder complex.
De BOC / Ulrich Schnauss zweverige sounds doet-ie wel erg goed.

kheb tydje geleeden..een cz3000 gehad [ dieik dus aardig helder / bright vondt in zn presets ..
sommige presets beetje grijzig ontstemt
hebter egt byzonder weeinigh meegedaan , rete goede keys zaten errop

isde klank / opzet beetje zelfde, as de ht series
offuh ..?
all phase distorsion synths toch
cz1 cz1000 en enz zullen alle wel hun eigen specs hebben

kheb tydje geleeden..een cz3000 gehad [ dieik dus aardig helder / bright vondt in zn presets ..
sommige presets beetje grijzig ontstemt
hebter egt byzonder weeinigh meegedaan , rete goede keys zaten errop

isde klank / opzet beetje zelfde, as de ht series
offuh ..?
all phase distorsion synths toch
cz1 cz1000 en enz zullen alle wel hun eigen specs hebben

HT en CZ zijn heel verschillend.

De CZ is inderdaad phasedistortion, de HT-6000 is een hybride synth met 64 golfvormen en analoog filter
Eigenlijk is ie verder gewoon subtractief qua opzet.
Qua klank zijn ze ook niet echt te vergelijken.

Back