mpc2000 HD probleem

Ken-one

Nieuwkomer
Boe hoe hoe,=(

ik heb een probleempje met mijn mpc2000,
hij lust geen scsi!
ik heb verschillende harddisks geprobeerd die het wel op andere akai apparatuur doen, maar op mijn mpc werken ze niet.

de harddisk is ge terminate op het eind maar nu vraag ik me af of je de mpc ook moet terminaten, de handlijding is hier ook niet echt duidelijk over dus als een van jullie mij kan helpen hiermee GRAAG!

alvast bedankt

:erm:

De mpc is standaard al het einde van je scsi keten. Volgens mij ook scsi-6. Check of je harddisk ook op 6 staat. Dat zou namelijk niet mogen. Succes...

en anders een ide drive er in bouwen
ik heb een Xl en die kan ide aan .. zit nu een zip in
maar volgens mij moet de normale mpc ook ide kunnen

en scsi id's moet je goed in de gaten houden

Ide zip in je XL inbouwen had ik al eens gehoord. Harde schijf nog nooit. Wie heeft dat uberhaupt wel eens gedaan of ergens gezien? Overigens, je wilt toch ook samples kunnen laden lijkt me, en als je een hd in je mpc zou bouwen ben je weer aangewezen op de scsi poort.... Ik geloof dat daar nu juist het probleem zat van Ken-one.:geslaagd:

oh ja, alleen in een mpc2000XL kan een ide zip worden ingebouwd. Een mpc2000 biedt die mogelijkheid niet.

heb even de faq op de akaipro site voor je nagekeken en het lijkt erop dat je scsi fuse is opgeblazen en dat je de mpc moet laten repareren. Ook wordt het afgeraden een hd in te bouwen. Zip kan wel.

klein vraagje tussendoor..

Kan je zeg maar je scsi externe zip op je xl aansluiten en op diezelfde zipdrive een aansluitind doen naar je pc met scsi controller zodat je vanaf je pc er files op kan zetten en met je xl weer die files van de zip eraf kan halen??

ik dacht ook al zoiets dat hij gewoon stuk was, die hardeschijven die ik heb geprobeerd werken namelijk perfect op een s2000,
ik ga is even informeren waar ik hem kan laten fixen in mijn regio en wat het wel niet gaat kosten :(

arme MPC boe hoe hoe

Origineel geplaatst door Tolliekop

Kan je zeg maar je scsi externe zip op je xl aansluiten en op diezelfde zipdrive een aansluitind doen naar je pc met scsi controller zodat je vanaf je pc er files op kan zetten en met je xl weer die files van de zip eraf kan halen??

Ja dat kan, maar het is niet aan te raden. Er is een kleine kans dat je gegevens kwijtraakt op een duistere reden. Heeft de Muffin al twee keer meegemaakt in z'n mpc2000xl tijdperk. Let wel, de scsi zipdrive en de harde schijf moeten aan het zelfde scsi kaartje gelinkt zijn.

Ben je koppig en wil je ze persee aan een link hebben, zorg dat je mpc niet aanstaat wanneer je files kopieert vanuit je pc ide schijf naar de scsi schijf bedoeld voor de mpc. De akai refreshed niet om de zoveel tijd, wat ook weer inhoud dat hij, wanneer hij weer gebruikt wordt, ervoor kan zorgen dat je gegevens verliest.

Mijn advies is dat je zorgt voor een losse zipdrive aan je pc en desnoods een harddisk en zip los op je mpc hebt.

Origineel geplaatst door Tolliekop

Volgens mij kan dit wel (weet het echter niet zeker). Het enige probleem is dat je pc en tegelijk met je mpc op de zip wil; vindt hij niet leuk en kan volgens mij resulteren in een onleesbare zip.
Als je alleen scsi kaart wil kopen om je zip te kunnen benaderen, kun je misschien net zo goed gewoon een ide interne zip in je pc zetten.

ow, wacht ff. Dat staat hierboven eigenlijk ook al....:) Niet goed gelezen merk ik. Na ja, dan heb je het van twee mensen gehoord. (moet het wel kloppen zou je zo zeggen)

Back