Yamaha CS-15 probleem.

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Ik heb het volgende probleem, ik heb een CS-15 met stoffige pots, die wil ik schoonmaken.

Om bij de pots te komen moet ik de print verwijderen maar die zit vast aan het het frontpaneel dmv een zeskantig plat moertje en daarboven de kenmerkende zwarte CS-15 knop.

Ik krijg die knoppen met de hand er niet vanaf! en als ik een platte schroevendraaier gebruik om hem van het asje te wippen dan beschadig ik de knop (de kraag breekt af) en het frontpaneel kan bekrast worden...

Iemand een foefje?? of een gouden tip??

Cheers

De klassieke truc is met een niet al te dunne draad die je onder de knop haalt. Vervolgens trek je (in theorie) de knop er netjes recht vanaf. Als -ie muurvast zit en je gebruikt sterk draad loop je natuurlijk kans dat je de kraag alsnog beschadigt. Profi's zullen er wel een tang (plastic?) voor hebben.

De truuk die ik voor gitaarknoppen heb geleerd is een combinatie van de twee: zakdoek onder de knop te schuiven en dan beide kanten naar elkaar schuiven zodat de zakdoek helemaal rond de as van de knop zit en dan de zakdoek omhoog trekken. Zo trek je recht naar boven en niet schuin. Dit werkt natuurlijk enkel met stoffen zakdoeken en niet met papieren ...

Een theedoek dan, maar ik heb enkel koffiefilters ...

Natuurlijk zijn er filmpjes over:

Kijk daar heeft pappa iets aan....zal eens gaan proberen...

@ MatthewLeBlom....fohn heb ik niet...hehe

Pas op voor je gebit he....

haha..ja idd...

dat met die doek werkt niet, ik heb visdraad gepakt voor de draadjestruuk en dat werkt...

Maar GVD wat zitten die krengen vast!!!!!

Altijd bij de zwarte CS serie van Yamaha....

:(

Wees blij, anders moest je op zoek naar vervangende knoppen zoals voor die brakke ARP bakken.

Maareh, hebben we hier te maken met een amateurvisser?

Wees blij, anders moest je op zoek naar vervangende knoppen zoals voor die brakke ARP bakken.

Maareh, hebben we hier te maken met een amateurvisser?

Heb niet zo lang geleden 2 x 6 maanden in Noorwegen gewerkt en daar had ik een huis direct aan een Fjord, dus na het werk hop naar buiten, 2 makreeltjes vangen en bakken...

In NL vind ik vissen niet zo speciaal..

Gelukkig wel ja....Arp gare zooi...klink fantastisch maar kwaliteit van Yamaha en Korg is o zo veel beter...Ik koop geen Arp meer, ben die troep wel een beetje beu.

Je vindt tegenwoordig eerder een CS15 dan stoffen zakdoeken. Bij mij thuis dan he.

kheb stoffen zakdoeken zat never leave home whitout it'-]]

een cs 15 is lastiger
las dtr een te koop stond

even beter de zoek functie gebruiken en vd wisky blijven en je vindt 'm zo… :mega:

Wil je uit dank dan je cs 30 even meten hoe breed ie is? Iedereen negeert de vraag hier en ik vind 't online niet.

even beter de zoek functie gebruiken en vd wisky blijven en je vindt 'm zo… :mega:

Wil je uit dank dan je cs 30 even meten hoe breed ie is? Iedereen negeert de vraag hier en ik vind 't online niet.

Even een bril opzetten? De maat heb ik al dagen geleden doorgegeven in de thread waarin je erom gevraagd hebt.

Goeie tips! Heb ook een CS15 en die knoppen zitten inderdaad muurvast. Zo, een CS15 voor 450,- .. dat is relatief zeer ok! Of er moet enige schade zijn o.i.d. maar voor een goeie CS15 is het een mooie prijs (hell, heb het op paar tientjes na voor een CS-5 keer neergelegd)

Weet iemand toevallig nog een plek waar ik schuifjes kan scoren voor de CS series?? Ik mis 2 slider caps voor de envelope ;{

kan het dopje van de knop er niet van af??? En dan zal daar onder een boutje zitten. dopje kan je met een scherp mesje er af wippen.

Back