Soundtracks Topaz Project 8 gezocht.

Status
Please reply by conversation.

Solowbeats

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een Topaz Project 8 voor een leuke prijs. Mag eventueel ook
een topaz 24 8 zijn.
Ik heb er pas in november/december ruimte voor in mijn huisje ;)

Dus vandaar dat ik al wat vroeg mijn verzoek plaats.
Alle tijd dus...

Als er mensen zijn die er 1 hebben staan ( incl. meterbrug ), dan hoor ik het
graag.

Laat ik misschien ietsmeer info geven.
Een Tac scorpion 32 of iets dergelijks wekt ook zeker mijn
interesse.

Ik wil in iedergeval tracken en mixen/summen met het console.
Ik neem geen voltallige bands op , maar wil er qua kanalen wel
op voor bereid zijn.
Ik heb een tafel nodig waarmee ik ook lekker kan mixen. Het mag best
kleuren. Daarom wil ik juist out the box gaan werken.

Genre's muziek waaraan ik werk:
Hip Hop
Soul
Reggae
etc...

Dus met mijn toekomstige tafel wil ik dus mijn sampler kunnen tracken
naar mijn Daw toe. Hier heb ik overigens maar 2 kanalen voor nodig, maar dat
terzijde. Ook wil ik mijn vocals tracken met de tafel. En verder nog wat kanaaltjes
voor overige mics/instrumenten.
En dan het overgrote deel van de kanalen gebruiken om mijn kanalen vanuit Pro Tools
te mixen/summen.

Makes any sense?

Ik ben totaal nieuw in de wereld van analoog mixen. Deed altijd allees ITB.

Heb gehoord dat een Soundtracs Megas studio ook zeer geliefd is bij Hip Hop/Dub reggae producers.

Misschien dat de experts hier wat tips voor me hebben?

De Megas is een hele fijne tafel voor reggae/hip hop. Het laag is zeer goed en strak. Helaas zijn ze lastig te vinden en niet goedkoop, denk aan 2 tot 3k afhankelijk van de configuratie. Je kan een zoekopdracht bij Tim van studiosystems uitzetten. De meest verkochte toedertijd zijn de 24:24:2. Let goed op de psu. poosje aan laten staan en luisteren of de tafel stabiel blijft. Ze kunnen gaan fluiten namelijk wanneer de spanningsregelaars niet helemaal lekker zijn ingeregeld of wanneer de precisie caps ooit zijn vervangen door cheapo's.

2 tot 3k? Wow.. had ik niet verwacht. Je ziet her en der op het net leuke soundtracs en amek
tafels voorbijkomen. Maar inderdaad, een megas zie je niet heel vaak.
Das dan wel een beetje uit mijn range qua kosten ;)

Zijn er soortgelijke tafels, minimaal 24 kanalen die er ook om bekend staan een
warme en vette kleuring aan je sound te geven?
Ik realiseer me dat de Topaz waarvoor ik oorspronkelijk deze thread begon
niet eens zo zeer kleurt, maar had gelezen dat qua kanalen en routing dit best
een budgetknaller is.

Toen ik begon hip hop beats te maken op een stoffig zoldertje en een 286 computer,
behandelde ik groepjes tracks realtime tijdens masteropname op dezelfde manier
als hoe bijvoorbeeld dub mixers op een console tracks manipuleren. Ik deed dat dan
met de muis, en daarvoor moest je best vingervlug zijn ;)
Ik wil die dub technieken op een console gebruiken voor mijn hiphop producties.

Geeft je een beetje een idee van hoe flexibel ik met zo'n board om moet kunnen gaan.

Natuurlijk zijn lekkere mic pre-amps ook een pre, maar ik weet dat een mens niet alles kan hebben.
Gebruiksvriendelijk, en goed te doen qua onderhoud zijn ook sleutelwoorden. Vanzelfsprekend
eigenlijk.
Zoek dus een beetje best of both worlds zeg maar.

Mijn oog valt ook regelmatig op de volgende mixers.

Soundtracs PC MIDI
Alesis X2
Tac Scorpion
Topaz 8 of Project 8

Meterbrug is ook wel een voorkeur moet ik zeggen. Zijn dit een beetje consoles die voor
het soort doeleinden die ik voor ogen heb gebruikt kunnen worden?

Ik heb jaren op een 32.8.2 Topaz gewerkt. Met erg veel plezier.
wat mij opviel is dat het een betrouwbare tafel is. ik had er weinig / geen problemen mee.
Verder zijn kwa klank de volgende zaken te noemen:

- prachtige EQ's

- redelijk mooie preamps (ik ben hier gematigd in mijn uitspraak omdat ik nogal prat ga op preamps en tegenwoordig eigenlijk alleen nog maak vintage buizen preamps gebruik. Je kan de preamps w.b.t. kwaliteit vergelijken met een TL Audio C1. Ik heb hiermee AB tests gedaan en kwam tot deze persoonlijke conclusie)

- voldoende headroom

- fijne routing mogelijkheden

Er zijn ook nadelen:

- 6 aux sends per channel waarvan aux 2 vast zit aan de monitor sectie. Dat betekent dat er effectief 5 sends overblijven waarvan er twee met een shift toets werken. (je kan dit probleem oplossen door met een patchkabel aan de achterkant een verbinding te maken).

- Geen EQ's op de FX returns of subgroepen. Dit is natuurlijk geen noodzaak, maar zou best leuk geweest zijn gezien de EQ's nogal mooi zijn.

succes met zoeken

weetniet wat zn budget is ..een dayner dr is ook leuk qa kleiring specs
kheb zelf een dr2000 is bets ok

kost minder dan de topza

Je kan eens kijken naar Soundtracs Solo serie, dezelfde pre's als Megas alleen niet modulair en geen 6 auxes tegelijk te gebruiken en geen EQ op de bussen. Wanneer je 4 auxes voldoende vindt dan is dat een goede optie en vaker aangeboden voor een redelijke prijs.
Alesis zou ik niet voor gaan. Erg kil, Tac Scorpion is meer een live tafel.

Het is allemaal een beetje budget afhankelijk. Soms kom je nog wel een goede soundtracs MRX tegen of een Allen&Heath Saber/Saber plus. Amek ook leuk maar dan wel het hogere segment en zit je ook meteen weer aan de 3k. Let wel dat waren vroeger tafels waar je een nieuwe middenklasse auto voor kon kopen. Nadeel van de semipro soundtracs als de topaz en solo is wel de summing en niet modulair. Je kan ook ff verder sparen en voor iets goeds gaan. Ik heb zelf mijn Megas verkocht omdat ik toch niet de kwaliteit haalde die ik wil. Dan ga je toch echt naar de SSL/Neve/Api's en dan moet je nog verder in de wallet duiken.

Rond de 1000 euro..? Het ligt eraan. Kanalen/specs/huidige staat.
Het valt me wel op dat een hoop mensen proberen de hoofdprijs te krijgen voor hun
analoge beestje. Begrijp ik wel, maar het blijven wel antieke machines die eventueel
een hoop geld gaan kosten naar mate de tijd verstrijkt.

dayner d&r. Een hoop tafel voor het geld zo op het eerste oog. Past wel in het plaatje.
Zal wel een klus worden om er een te vinden denk ik. K'ga even wat meer specs
en info er op naslaan.

Nadeel van de semipro soundtracs als de topaz en solo is wel de summing.

Hey, interessant!

Kan je dat toelichten?
En dan bedoel ik: waar merk je dat aan in het geluid?
En als tweede is het mogelijk dat technisch (op basis van schema oid) toe te lichten?

Ik ben erg benieuwd omdat ik inmiddels mijn Topaz heb verkocht en nu ben begonnen aan het werken met losse summing modules. Ik heb dit nieuwe systeem alleen nog helemaal niet draaien. Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten enzo.

Naar mijn mening puur op gehoor is dat de summing sectie minder dynamiek toelaat. Het smeert dicht op de een of andere manier openheid is erg moeilijk te bereiken. Daar liep ik zelfs bij de megas en de IL serie tegenaan. Technisch toelichten kan ik het niet maar zou best eens met opamps te maken kunnen hebben. Ik heb geen schema bij de hand van de tafel. Maar aan de andere kant is het weer datzelfde summingdeel iig in de Megas dat voor die fijne lowend zorgt. Ik heb naast de Megas een SSL van een collega gehad (beide rechtop anders paste het niet) en de Megas klonk veel minder open maar vetter dan de SSL met alle gains op unity en EQ bypass. Alles obv line inputs en zonder effecten/compressie etc.

Rond de 1000 euro..? Het ligt eraan. Kanalen/specs/huidige staat.
Het valt me wel op dat een hoop mensen proberen de hoofdprijs te krijgen voor hun
analoge beestje. Begrijp ik wel, maar het blijven wel antieke machines die eventueel
een hoop geld gaan kosten naar mate de tijd verstrijkt.

soundcraft oude kopen kserie hebbie ook in veel div uitvoeringen vaak te koop redelijk by av bedrijven ..

werk ook al jaren op een topazproject 8 32kns
ben er zeer tevreden over.
het summingonderwerp heb ik nooit zo bemerkt, ben naast tascam ook weinig andere tafels gewend.
vind oa de preamps, de eq's, het weinig ruis, goede kwaliteitfaders en andere hardware, de floatinggroepen ( uitgang per kanaal omschakelbaar van directout naar group out ) de monitorsectie met eigen 2 bands eq ( die ik gebruik voor de effecten ) en nog wat dingen , erg prettig werken.
zwakkere punten zijn de wat spaarzame sends ( pre kan worden omgezet naar post intern ) , verder eigenlijk weinig.
zou voor de 32kanaals gaan als ik de keuze heb en inderdaad met meterbridge. prijs ca 1250 tot 1500 misschien.
prima tafel voor dit geld (was ie niet ooit iets van 13000+ gulden nieuw ?).

zou voor de 32kanaals gaan als ik de keuze heb en inderdaad met meterbridge. prijs ca 1250 tot 1500 misschien.
prima tafel voor dit geld (was ie niet ooit iets van 13000+ gulden nieuw ?).

De 32-ch lijkt me idd een hele mooie.

Zelf heb ik de 24-ch en ik heb ergens gelezen ('k dacht op de SOS site) dat die nieuw ca 3000 pond was, en de meterbridge 800 pond. Ergens in 1996 (we hebben het dan over de Topaz Project 8 24-ch). In $ was het $ 4000 voor de console en $ 1000 voor de meterbridge. Ik denk dat de 32-ch dan misschien 1000 pond of ca $1200 duurder was. En de meterbridge was dan ook in verhouding iets duurder.
Dus die hfl 13000 met meterbridge (adviesprijs) zou best eens in de buurt kunnen zitten. En tot € 1500 voor een 32-ch met MB is idd een goede prijs. Voor een goede 24-ch met MB moet je denk ik ook 900-1200 rekenen.

Ik heb mijn 32.8.2 inclusief meterbrug voor 900,- verkocht.
Ik heb er vrij lang mee moeten adverteren voordat hij verkocht raakte.
Wel jammer want ik had ook gehoopt op 1200,-

werden p[ een gegevan moment gedumpt door oa musicstore voor iets van inderdaad 4000+, ongineel lag het ( daarvoor ver bovn de 10.000+ voor de 32ch )
dat voor zover mij geheugen nog fatsoenlijk en betrouwbaar werkt.
zoals gezegd fijne tafels.
ook al eens aan een grotere mackietafel gedacht als mogelijk alternatief ?

he stom dat je geen typefoeuten kan veranderen, dsaaat zo slordig, excusses..

Status
Please reply by conversation.
Back