Vochtige kelder/studio

klaats

Ingeburgerd
Hey

De schroeven van mijn rackkast vertonen sporen van corrosie. Dit doet dus vermoeden dat er vochtigheid aanwezig is. 2 van de 4 muren zijn buitenmuren. Er is ook een kelderraam en verwarming aanwezig. Tips ivm isolatie/vochtbestrijding zijn welkom :)

Ik zou eerst eens een hygrometer ophangen. Als blijkt dat je waardes boven de 65/70% hebt zou ik het vocht proberen tegen te gaan.
Heb ooit eens een bakje gekocht van Bison, hier zitten korrels in welke vocht opnemen. Werkte vrij goed in de kelder waar ik zat. Als je voor een permanenten oplossing wilt gaan dan is een electrische ontvochtiger misschien een uitkomst.

Isoleren is wellicht ook een oplossing maar een kelder blijft toch koel en enigsinds vochtig, bovendien weet ik niet of je het budget beschikbaar hebt om dit probleem grondig aan te pakken.

Ik had in mijn vorige studio ook veel last van vocht. Zo erg dat de condens aan de binnenkant van het scherm van m'n mac zat. Oorzaak: vloer van de schuur was niet geïsoleerd. Heb toen een "ontvochtiger" gekocht met een reservoir maar hij kan ook rechtstreeks op een afvoer. Probleem direct opgelost. Inmiddels heb ik een nieuwe studio waarbij het niet meer nodig is. Mocht je interesse hebben mag je de ontvochtiger wel voor een redelijk prijsje overnemen.

Back